Keresés ebben a blogban

2010. december 21., kedd

Rakott krumpli Csiperke módra





Nem mondhatnám, hogy a mangalica szalonna az egészséges ételek közé tartozik, de minden ételt hihetetlenül finommá tesz. A rakott krumplit általában szalonna nélkül készítem, és úgy is nagyon finom. Ma viszont tettem bele, és nem bántam meg. Életem legfinomabb rakott krumplija lett.

Hozzávalók:
kb. 1,5 kg krumpli
6 db tojás
10 dkg mangalica szalonna
5 dl tejföl
egy szál kolbász
3 gerezd fokhagyma
1 lilahagyma

A krumplit feltesszük főni a tojással. Én mindig együtt főzöm, felesleges két edényt koszolni.
A szalonnát felkockázzuk, és kisütjük. A sült szalonnát két kanál zsírral hozzákeverjük a tejfölhöz, és belenyomjuk a fokhagymát. A kihűlt krumplit, tojást, a kolbászt és a hagymát felkarikázzuk.
Egy jénait kevés mangalica zsírral kikenünk. Az aljára teszünk egy sor krumplit, és megsózzuk. Rátesszük a hagymának, a kolbásznak és a tojásnak a felét. Leöntjük a tejföl felével. Még egy réteget teszünk a hozzávalókból, és ráöntjük a maradék tejfölt. A tetejére még egy sor krumplit teszünk, amit szintén megsózunk, és öntünk rá még egy kis mangalica zsírt. Előmelegített sütőben 50-60 percig sütjük.


Nincsenek megjegyzések: