Keresés ebben a blogban

2013. július 27., szombat

Whoopie pie mályvacukor krémmel





Pénteken a szakács Chuck-ot néztem a TvPaprikán, aki a szabadnapján főz. Felkaptam a fejem, arra a mondatára, hogy próbáljuk ki ezt a sütit, meg fogja változtatni az életünket. Elég meggyőző volt, így elhatároztam, hogy ma megcsinálom. Persze ahhoz, hogy az ember élete megváltozzon, több kell egy süteménynél. Ettől függetlenül igazán finom, könnyen elkészíthető, ráadásul olcsó édesség, és férjnek is nagyon ízlik.
Ami jó, hogy nagyon rövid idő alatt elkészül, ami valljuk be, nem hátrány ebben a melegben.

Hozzávalók:
20 dkg vaj
185 g cukor
2 tojás
2 dl tej
210 g liszt
40 g kakaó
1,5 tk sütőpor
csipet só
krém:
2 tojásfehérje
2 ek víz
2 ek méz
180 g cukor
1 tk vanília kivonat (nálam őrölt vanília)

A vajat habosra keverjük a vajjal, majd hozzáadjuk az egész tojásokat. Felváltva hozzászitáljuk a száraz összetevőket és hozzáöntjük a tejet. Sütőpapaírral bélelt tepsire evőkanállal vagy fagylaltkiszedő kanállal halmokat teszünk egymástól nagy távolságra, mert sütés közben szét fog terülni.
180 fokra előmelegített sütőben néhány perc alatt megsülnek a piskótakorongok.
A krémhez a hozzávalókat egy fém keverőtálban összekeverjük. Egy kis fazékban vizet forralunk, és ráhelyezzük a keverőtálat. Gépi habverővel addig verjük gőz felett, amíg teljesen kifehéredik, és sűrű, kemény hab lesz belőle. Ezzel a krémmel megtöltjük a piskótatallérokat. Chuck szerint le is lehet fagyasztani. Néhány darabot be is dobok a mélyhűtőbe, mert ebben a melegben kifejezetten jól fog esni egy kis jeges finomság...



12 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Szépek! Első ránézésre azt hittem valamilyen mascarpones krém van benne:-) finom lehet!

Juditka írta...

Jól néz ki és milyen egyszerű az elkészítése:)

Csiperke írta...

Ki fogom próbálni mascarponéval, meg talán egy karamellás töltelékkel is...:)

Csiperke írta...

Tényleg pik-pak megvan! :)

Blogkonyha írta...

Tényleg egyszerű! Talán egyszer sütöttem ilyet. Nagyon finom lehet!

Timesz írta...

Vajat habosra keverjük a vajjal?? :) :) :) Amúgy iszonyú jól néz ki, ma megcsinálom. Köszi a receptet!!

Csiperke írta...

Áááá...! Köszi, hogy szóltál, javítottam! :)))

Csiperke írta...

Mégse javítottam. A blogger valamiért nem engedi. Tehát a vajat habosra keverjük a cukorral. :)

marisz57 írta...

Csiperke, versenyben vagy a Goldenblogban. Tudsz róla?

Csiperke írta...

Nem tudtam!! Köszönöm, hogy szóltál!

Unknown írta...

Örülök, hogy megtaláltam ezt a receptet! :-) :-)
Én is pont néztem Chuck-ot amikor ezt a receptet mutatta be és rögtön utána el is készítettem...., de a receptet valami tuti helyre raktam és azóta sem találtam.
Nagyon finom és tényleg egyszerű.
A sütőpapírra kirakott tészta tetejére szórtunk még apróra vágott diót és csokidarabokat - isteni finom lett vele!
, érdemes kipróbálni.
Most tuti jó helyre el is mentem a receptet! :-)))))

Csiperke írta...

Ez a dió-csoki a tetején jó ötlet, kipróbálom!