Keresés ebben a blogban

2019. június 10., hétfő

Mangós, kókuszos sajttorta



Hozzávalók:

1 csomag kókuszos Győri keksz
70 g vaj
500 g mascarpone
250 ml tejszín
80 g porcukor
2 db mangó
1 db narancs
2 csg Expressz zselatin fix
1 dl Malibu
kókuszreszelék




A keksz csomagolását egy hegyes késsel egy-két helyen kilyukasztom, kinyomom belőle a levegőt, majd kibontás nélkül egy nyújtófával összetöröm. Az összetört kekszet a kicsit megolvasztott vajjal alaposan elkeverem. Egy 21 cm-es tortaformába nyomkodom.
 
 

 
A mangókat megpucolom, összekockázom, majd egy narancs hozzáadott levével együtt botmixerrel pürésítem. (Aki kényes rá, a mangó kis szálai miatt egy szűrőn át is passzírozhatja mixelés után, de én ezt nem tettem meg, csak a torta tetején levő zselénél.) A püréből egy dl-t félreteszek a torta tetejéhez.
 
 
 
 
A mascarponet a porcukorral elkeverem, majd apránként, hogy a gyümölcs sava miatt a krémsajt ne csapódjon ki, hozzákeverem a gyümölcspépet.
 
 
 
 
A tejszínt habbá verem, miközben 30 gramm zselatinfixet adok hozzá. A hab harmadát hozzáadom a gyümölcsös krémhez, alaposan elkeverem, majd óvatosan hozzákeverem a maradék habot is. A kész krémet a kekszalapra teszem, majd egyenesre simítom.
 
 
 
 
A félretett mangópürét elkeverem 1 dl Malibuval, majd szűrőn átpasszírozom, és 10 g zselatinfixet keverek hozzá. Ezt öntöm a krém tetejére. Ha már egy kicsit elkezd kötni a zselé, megszórom a torta tetejét kókuszreszelékkel. Pár órát mindenképp dermednie kell, legjobb egy éjszakára hűtőben hagyni.
 
 
 
 

3 megjegyzés:

Nelli írta...

Nagyon fincsi lehet! Igazi nyári desszert. Úgy örültem, mikor láttam, hogy írtál. 😁

Csiperke írta...

Ezt a receptet az öcsém posztolta, ami nem von le az értékéből, sőőőt...:))
Én még mindig a lusta korszakomat élem, ami azért kár, mert jó néhány finomság csak egyszer-kétszer készül el, aztán sajnos a feledés homályába vész...

Éva írta...

Nagyon finom lehet ez a sütemény. Nekem is hasonló érzésem volt mint Nellinek mikor megláttam posztodat örültem jelentkezésednek!