Keresés ebben a blogban

2012. december 1., szombat

Bab vadász módra






Egy régi-régi szakácskönyvből való a recept, és nagyon örülök, hogy rátaláltam. Tegnap mindenképpen valami babos ételt akartam csinálni, de alig volt itthon valami. Mára terveztük a nagybevásárlást, és semmi kedvem nem volt egyedül nekiindulni vásárolni. Először a neten próbáltam valami receptet vadászni amiből az itthoni alapanyagok segítségével valami különleges babos ételt csinálhatok, mert a hagyományos babfőzelék-bableves kínálat nemigen vonzott. A világháló nem nyújtotta azt, amit elvártam tőle, azért a hozzám legözelebb eső, anyukámtól zsákmányolt szakácskönyv után nyúltam. Rögtön megtaláltam a tökéletes receptet. Nálam messze veri a hagyományos babos ételeket, amikért amúgy sem rajongok.
A szakácskönyv igen ravasz módon négy összetevő kivételével nem ír mennyiségeket, rábízza a háziasszonyokra, hogy miből mennyit tesznek az ételbe. A hozzávalóknál én azért jelzem, hogy mennyit használtam ezekből.

Hozzávalók:
25 dkg fehérbab
15 dkg csiperke gomba (erdei gombával még finomabb lehet)
1 nagy fej hagyma
5 dkg parasztsonka (vagy 10 dkg füstölt sonka)
2 ek sűrített paradicsom
1-1,5 dl vörösbor
1 ek liszt
1 kk mustár
4 db szegfűbors (mozsárban megtörve, vagy zacskóba téve, húsklopfolóval összezúzva)
borókabogyó (ez nekem sajnos nem volt otthon, de enélkül is finom volt)
só, bors
1 ek kacsazsír

A babot egy éjszakára beáztatjuk. Másnap a gombával együtt feltesszük főzni. (Só nélkül, hogy a héja is megpuhuljon.) Majdnem teljesen puhára főzzük, és leszűrjük.
A felszeletelt hagymát a csíkokra vágott sonkával a zsíron kicsit átsütjük, megszórjuk a liszttel, és hozzáadjuk az 1 dl vízzel elkevert sűrített paradicsomot. Hozzáöntjük a bort, a gombás babot, és ízesítjük a mustárral és fűszerekkel. Elkeverjük, és fedő alatt készre főzzük. Ha szükséges, a folyadékot borral és vízzel is pótolhatjuk.) Serpenyőben megpirított kenyérszeletekkel tálaljuk.







1 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Én is nagyon szeretem a babot. Minden formában. Igaz nehéz étel, de megéri. Ez nagyon finom étel lehet, számomra hasonlít a sólethez... Guszta!