Keresés ebben a blogban

2012. február 1., szerda

Francia gombaleves





Kaptam egy kis doboz vegyes gombát, benne csiperke, barna csiperke és laskagomba volt. Gondoltam készítek belőle valami jófajta ragut, de férj levest kívánt. Nagy rajongója vagyok a tárkonyos raguleveseknek és valami hasonlót képzeltem el, de most tárkony nélkül. Átlapoztam gyorsan néhány szakácskönyvet, hogy ötletet merítsek, és az egyik francia szakácskönyvben bukkantam rá erre a receptre. Na nem teljesen erre, mert nálam némileg módosult. A múltkori görög bab project kissé elvette a kedvemet a kakukkfűtől, márpedig ebben a receptben is az szerepelt. Megtanácskoztam magammal a dolgot és a kakukkfűt lestyánra cseréltem. Ez a döntés helyesnek bizonyult.
Én most csirkenyakat tettem bele, mert férj azt kérte, de sokkal elegánsabb leves is készülhet, ha apróra kockázott csirkemellet vagy combot használunk nyak helyett. A citromkarikát és a szerecsendiót  nem érdemes kihagyni, nagyon feldobja a levest és a lestyánnal is nagyon jól harmonizál. Férjnél a leves nagy sikert aratott...

Hozzávalók:
40 dkg gomba vegyesen
50 dkg csirkenyak
4-5 sárgarépa
2 fej vöröshagyma
egy darab póréhagyma (úgy 20 cm-es volt)
2 gerezd fokhagyma
2 karika citrom
2 babérlevél
1 kk lestyán
1 kk őrölt bors
csipet szerecsendió

2 ek tejföl
2 ek liszt
kis darab vaj

A gombát vékony szeletekre vágtam, és pici vajon kicsi megfonnyasztottam. Hozzáadtam a húst, és fehéredésig pirítottam a gombával együtt. Felöntöttem kb. 2 liter vízzel, beletettem egészben a két hagymát, póréhagymát, a két gerezd fokhagymát és a felkockázott répát. Hozzáadtam a két citromkarikát, fűszereztem és készre főztem. A tejfölt kikevertem a liszttel, a megfőtt levesből kivettem néhány kanállal és simára kevertem, majd visszaöntöttem a levesbe. Néhány percig még főztem és forrón tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: