Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 31., szerda

Kókuszzsírban sült balzsamecetes-szójás csirkemell kenyérlángosba töltve, sült krumplival és szőlővel




Bizarrul hangzik? Pedig hihetetlenül finom!
Abban biztos voltam, hogy szőlőt akarok enni a hús mellé. Először tejszínesen akartam megcsinálni a húst, és belesütni a szőlőszemeket, de ezt elvetettem, amikor a férjem közölte, hogy ő nem szereti a sült szőlőt.
Mindenesetre első körben megsütöttem a húst, és amíg sült, az emberem addig pucolt nekem egy kis krumplit. De ahogy megkóstoltam a húst, úgy éreztem, hogy ez kenyérlángost kíván. A kókuszzsír-szójaszósz-balzsamecet kombinációtól olyan fantasztikus lett az íze, mintha kemencében sült volna. Gyorsan begyúrtam egy kis kenyértésztát, de közben nem tudtam mi legyen a megpucolt krumplival. Végül úgy döntöttem, hogy azt is megsütöm, és betöltöm a hús mellé, hiszen az emberek a mekdonálcban is sült krumplit esznek a hamburger mellé, és milyen jó is az.
Az i-re a pontot az elképesztően édes, roppanós szőlőszemek tették fel.
(Természetesen aki nem szereti a húst gyümölccsel, nyugodtan tehet bele paradicsomot, uborkát, hagymát, vagy amit szeret.)

Mostanában szívesen használom sütéshez a kókuszzsírt mert: nagyon egészséges, nem emeli meg a vér koleszterinszintjét, többször lehet benne sütni anélkül, hogy káros anyagok keletkeznének benne, javítja az emésztést, és még ezen kívül is számtalan jó tulajdonsággal rendelkezik.
Már régóta szerettem volna kipróbálni, de nagyon drágának találtam. Most viszont kaptam a piacunkon levő bioboltba elfogadható áron, és rögtön vásároltam is belőle. Nagyon finomak a benne készült ételek, mert kiemeli az ételek természetes ízét.
Én szűrt kókuszzsírt használok, mert annak nincs kókuszíze. A szűz kókuszzsír erőteljesen kókuszízű, inkább sütemények készítésére alkalmas.






Hozzávalók:
- néhány szem krumpli (tetszőleges formára, méretre vágva, és olajban megsütve)

- egy nagyobb csirkemell
- egy evőkanál szójaszósz
- egy evőkanál balzsamecet
- két evőkanál kókuszzsír (vagy olaj)
- só, bors

egy fürt szőlő
sűrű görögjoghurt, vagy tejföl

- egy adag kenyértészta
- kevés kókuszzsír a sütéshez (kókuszzsír híján vajban sütve a legfinomabb)

A kenyértésztához pontos receptet nem tudok írni, kb 3 dl langyos vízbe belemorzsoltam kb 1 dkg élesztőt, megszórtam egy csipet cukorral és sóval, és annyi lisztet kevertem hozzá, hogy kenyértészta sűrűségű legyen. Alaposan átgyúrtam, de azért olyan hosszú ideig nem dagasztottam, mintha kenyeret csinálnék. A tésztát letakartam, és kb fél óra alatt a duplájára kelt. Ekkor átgyúrtam, olyan teniszlabdányi golyókat formáltam belőle, és még 10 percet hagytam kelni. Palacsintasütő méretűre nyújtottam, és palacsintasütőben kevés kókuszzsírban megsütöttem.

A csirkemellet csíkokra vágtam, sóztam és borsoztam. A kókuszzsírt felhevítettem, rádobtam a húst, és fehéredésig pirítottam. Ekkor meglocsoltam a balzsamecettel és a szójaszósszal, majd pár perc alatt készre sütöttem.

A kenyérlángost megkentem enyhén megsózott tejföllel, megpakoltam az egyik felét hússal, krumplival, szőlővel, és a másik felét ráhajtottam.






Nincsenek megjegyzések: