Keresés ebben a blogban

2013. február 11., hétfő

Pirított burgonya répával és kínai kellel





Már nem számolom hányadik isiász döntött le a lábamról múlt hétfőn. A héten nem is volt kedvem a gépet bekapcsolni, mert egyrészt fekve macerás írni, másrészt a fájdalomcsillapítóktól totál kába voltam. Ma már tudok gyógyszer nélkül létezni, és bár még fáj, rövid ideig azért már tudok ülni-állni. Gondoltam a gyógyulás jeleként posztolok egy isiász előtt készült nagyon finom köretet ami önmagában, zöldséges egytálételként is megállja a helyét. A kínai kel nagyon finom sütve, mostanában nagy kedvencünk lett. Legtöbbször akkor készítem ezt az ételt, ha van egy kis maradék sült hús, amit apróra tépkedek, és a végén összeforgatom a sült zöldségekkel, így pillanatok alatt elkészül az ebéd. De akár egy egyszerű rántott hús mellé is el tudom képzelni ezt az ízvilágot.
Amúgy is szeretem a gyorsan elkészíthető serpenyős egytálételeket, de a közeljövőben több ilyet is fogok posztolni. Egyrészt tele a fejem ötletekkel, másrészt isiászból gyógyulgatva még csak villámgyors főzésekre vagyok képes...

Hozzávalók:
80 dkg krumpli
40 dkg kínai kel
30 dkg sárgarépa
fél póréhagyma (ez most kimaradt, de általában teszek bele)
2 ek szójaszósz
2 ek balzsamecet
1-2 ek kacsazsír
só, bors

A krumplit kockára vágom, a répát lereszelem, és a kínai kelt felszeletelem. Egy serpenyőben felmelegítem a kacsazsírt, és rádobom a krumplit. Lefedve, alacsony lángon sütöm/párolom. Amikor félig megpuhult, hozzáadom a répát és a kínai kelt. (Ha van póréhagyma, azt is.) Sózom, borsozom, aláöntöm a szójaszószt és a balzsamecetet. Jól átforgatva együtt pirítom tovább néhány percig még lefedve, utána pár percig fedő nélkül.

6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon tetszik ez a köreted finom lehet! Nagyon guszta! Már elköltöztetek és ott lettél beteg? Sajnállak hogy megint szenvedsz, mielőbbi gyógyulást kívánok!

Csiperke írta...

Igen, költözés után két héttel történt. Pedig nem csináltam semmi olyat, ami kiválthatta. Este lefeküdtem aludni, és reggel már nem tudtam felkelni...

Blogkonyha írta...

Csiperke! Jobbulást, ez a betegség igen makacs, nehezen lehet tőle megszabadulni. Remélem már jobban vagy. Ez a pirított étek nagyon fincsi lehetett. Nem is hiányozhatott a husi belőle...

heti menük írta...

Mielőbbi gyógyulást! Az ilyen ínycsiklandó ételek segítenek ebben? Remélem igen! A kínai kel szökőévenként egyszer kerül terítékre és mivel most következik az újabb szökőév, recept mentve:)

Csiperke írta...

A férjem kedvéért kevertem hozzá egy kis maradék husit, de mielőtt ezt megtettem volna, jól megdézsmáltam hús nélkül is.:)
Köszönöm, ma már egészen jól vagyok!

Csiperke írta...

Köszönöm! Amikor tombol az isiász, akkor még egy zsíros kenyeret sem tudok megcsinálni, mert egy percig se tudok állva maradni. Ez még előtte készült. Sokáig én is csak vettem a kínai kelt az olcsósága miatt, de nem nagyon tudtam mit kezdeni vele. Mióta rájöttem milyen finom sütve, azóta minden nap meg tudnám enni.