Keresés ebben a blogban

2011. július 24., vasárnap

Gombás cukkini lasagne


Ha már szóba került a cukkinitekercsnél a paradicsommártás és amúgy is maradt egy cukkini, gondoltam összedobok egy lasagne-t, de a tésztát cukkini lapokkal helyettesítem. Alapvetően húst hússal eszem, de egy jó kis paradicsommártás kedvéért le tudok mondani róla. Ráadásul Oceancowboy most posztolt az ő paradicsomszószáról és ez külön felpezsdítette bennem az olaszos ízek iránti egyébként is olthatatlan szeretetemet. Igaz, én nem készítettem el hozzá a saját speckó szószomat, csak egy alap paradicsommártást. A következő recept két adagra elegendő.

Hozzávalók:

1 db cukkini (~ 250-300g)
300 g csiperke gomba
400 g passzírozott paradicsom
4 gerezd fokhagyma
1 dl olivaolaj
1 csokor bazsalikom
só, bors
kakukkfű
25 g vaj
25 g liszt
3 dl tej
szerecsendió
100 g reszelt edami sajt


A gombát nem túlzottan, de azért vékony szeletekre vágom. Kb. 4 evőkanál olivaolajon megpirítom, ha kell, akkor több részletben. Mikor megpirult, sózom, borsozom és dobok rá egy lehelletnyi kakukkfűvet. A paradicsommártáshoz a maradék olivaolajon aranybarnára pirítom a fokhagymát, majd hozzáöntöm a paradicsomot. Sózom, borsozom és kis lángon ~25-30 percig főzöm. A végén hozzáadom a bazsalikomleveleket. A levágott végű cukkiniket ismét az uborkagyalu segítségével felszeletelem. A besamelhez a vajat felmelegítem, hozzákeverem a lisztet, majd folyamatos keverés mellett öntöm fel a hideg tejjel. Sót, borsot adok hozzá és reszelek bele egy kevés szerecsendiót. Forrás után még egy-két percet főzöm. Egy tepsit kivajazok, beleteszem az első réteg cukkinit (ez nálam 3 szelet volt), rá 2-3 evőkanálnyi paradicsommártást, erre gombát, majd ezt ismétlem újra és újra. Az utolsó réteg cukkinire öntöm a besamelt és megszórom sajttal. 170 fokos előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütöm.

2 megjegyzés:

Csiperke írta...

Ez jól néz ki! Küldhettél volna belőle nekem is...

Vicuska írta...

Jól bizony!