Keresés ebben a blogban

2011. június 16., csütörtök

Joghurtos csirkecomb mandulás panírban





Pár nappal ezelőtt is joghurtos csirkecombot csináltam, csak akkor sajttal elkevert zsemlemorzsával szórtam meg, és a joghurtban volt egy kis fetasajt és mustár is. A nagy sikerre való tekintettel ma ismétlés következett. Most a joghurtba fokhagyma és majoranna került, bundát pedig mandulával kevert zsemlemorzsa alkotta. Valami ilyesmi receptje van Stahl Juditnak is, de ha jól tudom, akkor ő csirkemellcsíkokból csinálta, én pedig egész combból.  A mandulával elkevert zsemlemorzsa lezárja az utat, és nem engedi a joghurtot szétfolyni, így a hús belül fantasztikusan puha, szaftos lesz, kívül pedig ropogós.

1 dl sűrű görög joghurtba belenyomtam egy gerezd fokhagymát, elkevertem benne fél evőkanál majorannát, és ezzel kentem be jó vastagon a csirkecombokat. (Összesen két combot csináltam.) Két evőkanál darált mandulát elkevertem két evőkanál zsemlemorzsával, és ebbe forgattam bele alaposan a joghurtos csirkét, hogy mindenhol beborítsa.
Egy tepsit vékonyan kiolajoztam, ráfektettem a combokat, és alufóliával lefedtem. 200 fokra előmelegített sütőben sütöttem fólia alatt, amíg megpuhult, utána fólia nélkül pirítottam rá a mandulás morzsát.

Sült parázsburgonyát ettünk hozzá, és tzatzikit. A tzatzikit amúgyis nagyon szeretem, sokszor csinálok, de most az átlagnál is többször kerül az asztalunkra. Az elmúlt hetek uborkafrásza miatt úgy döntöttem, hogy támogatom az uborkatermelőket, és annyit eszek, amennyit csak bírok. Ráadásul most sok helyen nevetségesen olcsón lehet uborkát venni...

2 megjegyzés:

Éva írta...

Ez nagyon finom lehetett, ahogy leírtad és a látvány is nagyon szép guszta!

Csiperke írta...

Köszönöm! Tényleg nagyon finom volt! :)