Keresés ebben a blogban

2011. május 24., kedd

Epres-banános jégkása joghurtból






Még mindig diéta. És még mindig eper. És joghurt. Mert szeretem. Mindkettőt. Ebben a nyomott, fülledt, esős melegben amúgyis kifejezetten jól esik egy kis hideg, frissítő desszert. Még jobb, ha az a desszert  kalóriaszegény, főleg ha az ember lánya fogyni szeretne. A nálam okosabbak ráadásul azt mondják, hogy a jeges finomságok fogyasztanak, mert jegelik a gyomrot. Hogy a jeges gyomor hogyan segíti elő a kilók leolvadását, azt nem tudom, mindenesetre jól hangzik.

Hozzávalók:
300 ml sűrű görög joghurt
1 evőkanál citromlé
fél citrom reszelt héja
xylitol ízlés szerint (vagy cukor)
30 dkg eper
1 banán

A joghurtot ismét házilag csináltam 2 liter tejből. A tejhez melegítés előtt 1 dl tejszínt kevertem, hogy krémesebb legyen. A joghurtot egy egész éjszakán keresztül csöpögtettem ki a szűrőben, így rendkívül sűrű és krémes lett, sűrűbb mint a 20 %-os tejföl. (Kb. 800 ml lett belőle.)
300 ml joghurtot kikevertem a citromlével, a citromhéjjal, és a xylitollal. Műanyag edényben a fagyasztóba tettem. Az epret szintén lefagyasztottam. Néhány óra múlva a megfagyott jogurtot és epret egy banánnal együtt összeturmixoltam. A turmixgépem nem birkózott meg a feladattal, ezért az aprítógépet hívtam segítségül, az már könnyen elbánt a fagyott cuccokkal. Két 3 dl-es pohár lett tele a jégkásával, de ez elég nagy adag, én egy pohárnyitól teljesen jóllaktam. Ha csak desszertnek készíti valaki, akkor 3-4 felé is szét lehet osztani ezt a mennyiséget. A tetejét étcsokival szórtam meg, mert diéta ide vagy oda, a csoki az kell....

Nincsenek megjegyzések: