Keresés ebben a blogban

2011. május 19., csütörtök

Dubarry csirkemell





 
Nem szeretem a karfiolt. Nem is tudom miért vettem. Egy hétig nézegettem a hűtőben, mire rászántam magamat, hogy megcsináljam. Gondoltam csirkével talán nem lesz annyira rossz. Így végül a dubarry csirkemell mellett döntöttem annak ellenére, hogy a besamel mártást sem szeretem.
Miután megkóstoltam a végterméket, nem is értettem miért tartózkodtam a karfioltól és a besameltől idáig. Mert egészen finom lett. Most nem tudom eldönteni, hogy az én ízlésem változik, vagy ennyire zseniálisan főzök? (de azt hiszem az előbbi :) A besamel mártáshoz elég kevés tejet tettem, viszont annál több tejfölt. Nem rontotta el... Salátát ettünk hozzá, szimpla balzsamecetes öntettel.

Hozzávalók:
1 nagyobb csirkemell
1 közepes karfiol
30 gr vaj + 1 evőkanálnyi a sütéshez
30 gr liszt
1 dl tej
300 gr tejföl (12 %-os)
sajt
olaj
só, bors

A karfiolt megmostam, a rózsákat levágtam a szárról, lobogó sós vízben, fedő alatt kb 20 perc alatt megfőztem, és leszűrtem.
A csirkét vékonyan felszeleteltem, sóztam, borsoztam, az evőkanálnyi vajon elősütöttem, és egy jénaiba sorakoztattam. A szeleteket megpakoltam a főtt karfiollal.
Abban a serpenyőben, amiben a csirke sült felolvasztottam 30 gr vajat, rászórtam a lisztet, pár pillanatig együtt pirítottam, majd fokozatosan hozzákevertem a tejet. Lehúztam a tűzről, és kikevertem a tejföllel. Sóztam, borsoztam, és ráhalmoztam a csirkére. Sajttal megszórtam, és előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsütöttem.




5 megjegyzés:

Ágnes írta...

Guszta lett! Ugye milyen finom? Nekem egyik kedvencem. Szerintem egy rossz emlék is lehet az oka, hogy nem szeretted a karfiolt, meg a besamelt. Ha jól vannak elkészítve, akkor viszont nagyon finomak tudnak lenni. Tejföllel pedig kifejezetten ízletesebb. Én még néha teszek hozzá reszelt szerecsendiót, ez plusz ízhatás.

Csiperke írta...

Tényleg finom, úgyhogy köszi a tippet! :)

Mrita írta...

Kukkants be hozzám meglepetés vár: http://ritaennielvezet.blogspot.com/ a május 22-i bejegyzésnél.

Névtelen írta...

Hello it's me, I am also visiting this web site regularly, this
site is in fact good and the people are truly sharing good thoughts.


My webpage Pest Control Equipment Burnaby BC

Névtelen írta...

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me.
Thank you!

Also visit my page: Car Towing Cost Vernon BC