Keresés ebben a blogban

2011. április 2., szombat

Csokoládés-ricottás muffin









Egyik este a TvPaprikán valami szakácsversenyt néztem, ahol a szakácsoknak adott alapanyagból kellett előételt-főételt és desszertet varázsolniuk. Az egyik olasz szakács tejből állított elő ricottát pillanatok alatt citromlé segítségével. Alig vártam, hogy reggel legyen, és én is kipróbálhassam ezt.
Fél liter tejet felforraltam, és alacsony lángon tovább főzve lassan, vékony sugárban citromlét facsartam a tejbe, közben időnként megkevertem. Összesen kb. fél evőkanálnyi citromot csöpögtettem bele. 2-3 perc alatt a tej kettévált savóra, és a túróra. Szűrőbe öntöttem, és 10 percig hagytam, hogy kicsöpögjön belőle a savó. 10 dkg nagyon finom, krémes állagú ricotta lett a fél liter tejből.

Természetesen a ricottából csak sütemény készülhetett, és természetesen csokoládénak is kellett belekerülnie. Eredetileg tortaformában akartam megsütni, de ahhoz túl kevés volt ez a mennyiség, ezért elosztottam négy nagyobb muffinformában. Nagyobb családban persze érdemes az adagot rögtön megduplázni. A dupla adag megsüthető 22 cm-es vagy 26 cm-es tortaformában is.

Hozzávalók:
10 dkg ricotta
50 gr szőlős-mogyorós csokoládé
4 evőkanál xylitol/nyírfacukor (vagy kristálycukor)
1 púpozott evőkanál kakaó
2 púpozott evőkanál liszt
1 teáskanál sütőpor
2 tojás
30 gr olvasztott vaj
1 citrom reszelt héja
2 teáskanál citromlé
1 kávéskanál vanília esszencia (vagy az egyik kanál cukrot vaníliás cukorra cseréljük)

A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját kikevertem a ricottával és a xylitollal. Belereszeltem a csokoládét, a citrom héját, hozzáöntöttem az olvasztott vajat, a citromlét, és a vanília esszenciát. Beleszitáltam a sütőporral elkevert lisztet és a kakaót, majd beleforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjét.
A masszát elosztottam a  muffinformákba, majd 180 fokosra előmelegített sütöben (kb 25 perc alatt) megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: