Keresés ebben a blogban

2011. február 26., szombat

Pácolt vasalt csirke vörösboros gombás árpagyönggyel








Még sosem ettem gerslit (árpagyöngyöt), de már itt volt az ideje, hogy kipróbáljam. A napokban láttam az "Izlandi Fogások" c. főzős műsorban árpagyöngyöt erdei gombával készíteni, és persze azonnal felvettem az adást. (Hála a T-Home-nak a IPTV-ért) Fogalmam sincs, hogy ott a gomba hogyan készült, nem koncentráltam a műsorra, mivel megvolt a felvételem, gondoltam majd később leírom a receptet.
A felvétel azonban valami központi hiba miatt törlődött, (Hála a T-Home-nak), így a saját fantáziámra lettem utalva. Erdei gombám nem lévén, barna csiperke gombát használtam.
A végeredmény valami fantasztikus lett, úgyhogy az árpagyöngy is felkerült a rendszeresen fogyasztott élelmiszerek listájára.

A köret hozzávalói:
0,5 liter víz
20 dkg árpagyöngy
1 nagyobb szál póréhagyma fele
vaj
30 dkg barna csiperke gomba
1 dl vörösbor
2 gerezd fokhagyma

bors

Egy edénybe kis darabka vajat forrósítottam, rádobtam az apróra vágott póréhagymát, kicsit dinszteltem, majd ráöntöttem az árpagyöngyöt. Jól átforgattam, megsóztam és felöntöttem fél liter vízzel. Miután felforrt, alacsonyabb lángon főztem kb 30 percet, amíg az összes vizet magába szívta és megpuhult.

Egy serpenyőben kb. két evőkanálnyi vajat hevítettem, és rászórtam a felszeletelt gombát. Amikor kicsit összeesett, sóztam és borsoztam. Tovább pirítottam, amíg szépen megsült. Ekkor hozzákevertem két gerezd aprított fokhagymát, kicsit átforgattam, és felöntöttem a vörösborral. Főztem, amíg a bor elpárolgott teljesen, akkor hozzákevertem a megfőtt árpagyöngyöt.

A vasalt csirkéhez én három nagyobb csirkecombot pácoltam be, de ez a pácmennyiség négy csirkéhez is bőven elég. A hús egy napon keresztül állt a páclében.

A pác hozzávalói:
fél citrom leve
1 evőkanál mustár
2 evőkanál balzsamecet
2 dl olívaolaj
1 kávéskanál curry
3 púpozott kávéskanál gyömbérlekvár
2 gerezd fokhagyma

 A csirkecombokat bevagdostam mindkét oldalon a csontig, megsóztam és kevés páclével együtt forró serpenyőbe  öntöttem. A hús tetejére egy fazekat tettem, abba pedig nehezéket, hogy lenyomva tartsa a húst. (A nehezék nálam egy nagyobb tégla, amit erre a célra tartok a szekrényem tetején, de bármilyen hőálló nehéz dolgot fel lehet használni nehezéknek.)
Amikor a combok egyik oldala megpirult, megfordítottam, és a másik oldalát is ugyanígy nehezék alatt sütöttem meg.
Más fűszerezéssel is el lehet készíteni a vasalt csirkét, de nem szerencsés kész fűszerkeverékeket használni, mert a legtöbb kész termékben van pirospaprika, az pedig nagyon könnyen leég, főleg ebben az esetben, amikor a hús az edény aljához van préselve...






Nincsenek megjegyzések: