Keresés ebben a blogban

2011. január 29., szombat

Párizsi csokoládétorta





Most kivételesen nem én kívántam meg a süteményt, hanem a férjem. Valami gyors, könnyű süteményt akartam összedobni, ami azért picit túlmutat a mikrós sütemény egyszerűségén.
A Stahl féle párizsi muffin adta az ötletet ehhez a csokitortához. Az íze nagyon hasonlít az általam rajongásig szeretett párizsi kockához.

Hozzávalók:
10 dkg étcsokoládé
10 dkg vaj
fél dl kávé
fél dl konyak
3 evőkanál meggylekvár
10 dkg xylitol (vagy cukor)
2 tojás
70 gr finomliszt
70 gr teljes kiőrlésű tönkölyliszt (vagy összesen 140 gr finomliszt)
1 kávéskanál sütőpor
csipet só

A csokoládét gőz felett felolvasztottam a vajjal, Hozzákevertem a kávét, a konyakot, a xylitolt és a meggylekvárt. Ezután egyenként hozzákevertem a tojásokat, majd beleszitáltam a sütőporral és sóval elkevert lisztet. A masszát kivajazott-kiliszetezett kerek tortaformába öntöttem.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem, és kb. 25 perc alatt megsütöttem. Akkor van kész, ha a beleszúrt tűre már nem ragad rá a tészta.

1 megjegyzés:

hekvanc írta...

Ezt tuti kipróbálom, én is imádom a Párizsi kockát!