Keresés ebben a blogban

2011. november 5., szombat

Sonkás savanyú káposzta indiai kenyérbe töltve


 









Káposztát akartam ma csinálni, de szerettem volna kicsit különlegesebbé tenni. Eszembe jutott, hogy a főiskolai éveimben, amikor nem volt időm főzni többször vittem haza a férjemnek indiai kenyérbe sütött chilis babot. Innen jött az ötlet, hogy a káposztámat én is belesütöm indiai kenyérbe, mivel a káposztához amúgyis ennénk kenyeret. A tészta négy adag, a káposztából egy kicsi megmaradt a végén.

Miután megcsináltam az ebédünket és leültem a megírni ezt a bejegyzést, akkor láttam, hogy Limara is káposztás kenyeret csinált. Mielőtt bárki is plágiummal vádolna, szólok, hogy az enyém teljesen más jellegű étel, (ráadásul ő édes káposztát sütött a kenyerébe), másként készül, és még ötlet szintjén sem használtam Limara receptjét. Ez abszolút a véletlen fura játéka, hogy pont ma jutott nekem is eszembe a káposztás kenyér ötlete. Na, miután ilyen jól kimagyarázkodtam magamat, jöjjön a recept:

Sonkás káposzta:
1 kg savanyú káposzta
40 dkg füstölt comb (vagy ami tetszik)
3 nagyobb fej lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
1 teáskanál pirospaprika
1 kávéskanál kömény
fél kávéskanál őrölt babér
só, bors
1 evőkanál kókuszzsír vagy kacsazsír

A füstölt sonkát kockára vágtam, a kókuszzsíron megpirítottam, és félretettem. A visszamaradt zsiradékra rádobtam a felszeletelt hagymát és kicsit megfonnyasztottam. Az előzőleg kicsit kimosott káposztát rátettem a hagymára, fűszereztem pirospaprikával, babérral, borssal, köménnyel és kevés sóval. Mikor már majdnem teljesen megpuhult, hozzákevertem a sonkakockákat, és készre főztem.

Indiai kenyér:
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
20 dkg BL80 kenyérliszt
1 bögre tej (3 dl)
2 teáskanál cukor
1 dkg élesztő
1 teáskanáll só
4 evőkanál hidegen sajtolt napraforgóolaj vagy olívaolaj
a sütéshez kevés kókuszzsír vagy vaj

8 evőkanál tejföl




Az élesztőt felfuttattam a langyos tejben a cukorral együtt, majd összegyúrtam a liszttel, olajjal, sóval. Meleg helyen duplájára kelesztettem. A megkelt tésztát picit átgyúrtam, nyolc felé vágtam, és kör alakúra nyújtottam. Vékony legyen a tészta, de csak annyira, hogy elbírja a tölteléket, és ne szakadjon ki.
A tésztakorongot megpakoltam egy réteg káposztával, rátettem két kanál tejfölt, még egy réteg káposzta került rá, majd befedtem egy másik tésztával. A széleket felsodortam, hogy ne folyjon ki belőle a töltelék.
Egy serpenyőben kevés kókuszzsírt hevítettem, és a káposztás kenyerek mindkét oldalát megsütöttem.



3 megjegyzés:

trollanyu írta...

Szuper recept, nagyon jól néz ki:) Ezt mindenképpen meg kell kóstolnom:)

Mrita írta...

Fantasztikusan ötletes és nagyon finom, gratulálok.

Névtelen írta...

Ezt ki kellene próbálnom, annyira guszta. Nem túl nehéz?
Ági