Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 25., csütörtök

Mekis forró almástáska otthon elkészítve







Szeretem. De nem szeretem az ízfokozókat, tartósítószereket, és az egyéb egészségkárosító anyagokat, amit beletesznek. Emiatt már időtlen idők óta nem is ettem. Ma viszont megkívántam. Ezért úgy döntöttem, hogy megpróbálom otthon előállítani.
Első körben a már jól bevált samosa tésztához nyúltam. Jó választásnak bizonyult. Nem mondom, hogy 100 %-osan tökéletes a mekis életérzés, de azt lehetetlen is elérni, pont a fent említett okok miatt. No de azért egy 85-90%-ot megszavaznék a hasonlóságra. Ja, és az sem elhanyagolható szempont, hogy egyetlen mekis almástáska árából otthon 8 méretes darabot tudunk elkészíteni.

Hozzávalók a tésztához:
25 dkg liszt
5 evőkanál olvasztott vaj
10-12 evőkanál víz
fél kiskanál só

Töltelék:
2 nagyobb alma (megpucolva magház eltávolítása után éppen 30 dkg)
1 evőkanál citromlé
kevés citromhéj
1 dl víz
4 evőkanál cukor (én xylitolt használtam)
1 evőkanál főzős vaníliás pudingpor
kis fahéj

olaj a sütéshez

A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrtam, és folpackba csomagolva a hűtőbe tettem egy órára.
A vizet fokozatosan keverjük hozzá, mert az evőkanalak mérete eltérhet egymástól. (Az én evőkanalammal 12 kanálnyi víz szükséges a tésztához.) Lényeg az, hogy egy félkemény, jól nyújtható tésztát kapjunk.

Az almát apró kockákra vágtam, meglocsoltam a citromlével, megszórtam a xylitollal, kevés fahéjjal, és egy kevés citromhéjat is reszeltem rá. Összekevertem, ráöntöttem a vizet, és feltettem főni.
Forrás után egy percig főztem. Egy evőkanál pudingport kikevertem kevés vízzel, és hozzákevertem az almához. Még egy fél percig főztem, majd lehúztam a tűzről, és kihűtöttem. (Ha forrón tennénk a tésztára, nagyon ellágyítaná, és nem lehetne vele dolgozni.)

A tésztát kivettem a hűtőből, és 8 egyenlő részre vágtam. Mindegyik részt igyekeztem egészen vékony téglalap alakra nyújtani. Egy evőkanál tölteléket halmoztam az egyik felére, a másik felét ráhajtottam, és a széleket egy kicsit felsodortam.
Forró olajban néhány perc alatt mindkét felüket aranybarnára sütöttem. Érdemes sütés közben forgatni, hogy egyenletesen süljön.
Sütőben sütve nem lesz az igazi, csak a forró olajos sütés működik!



42 megjegyzés:

Mrita írta...

Nagyon jó recept, vittem, elkészítem.

Éva írta...

Mekibe annyit nem járok hogy összetudjam hasonlítani, de azt látom hogy ez guszta!

Csiperke írta...

Régebben sem jártam sokat, mostmár még annyit sem, de az almás táskájukat szerettem...:)

M@rti írta...

Nagyon élethű! Biztosan ízre is... kipróbálom!

Petra írta...

Én is szeretem. A receptedet is. :)))

Julesz írta...

Ez így kép alapján nagyon jól sikerülhetett! Nekem is a kedvenc ínyencségeim közé tartozik. Köszi a receptet. Tölteléket mivel lehetne még variálni? Pusza: Julesz

Csiperke írta...

Köszi Petra! :)

Julcsi: Ha megnézed az oldalsó sávban a "Samosa őrület" címszót, ott látod, hogy eddig milyen töltelék került már ugyanebbe a tésztába. (Annyi különbséggel, hogy a húsos töltelékek tésztájába pici curryt is tettem.) De tervezem elkészíteni erdei gyümölcsökkel, és vaníliapudinggal is. De más gyümölcsökkel is kipróbálhatod. A túrós variáció is nagyon ütős volt...

Kreatív konyha írta...

Egyezik az ízlésünk, nekem is az almás táska volt a kedvencem. Milyen gyakorlatias vagy, hogy otthon is megpróbálod!!! Ősszel én is próbálkozom a recepteddel. Köszönöm :)

Csiperke írta...

Igazán nincs mit Móni! :)
Néha befészkeli magát egy-egy ilyen gondolat az agyamba, és nem tudok szabadulni tőle, amíg meg nem csinálom...

Vicuska írta...

Én nem ismerem a mekiset, úgyhogy tökéletes lesz így ahogy van :) Van egy almás receptem, amit szendvicssütőben készítek, gyorsan megvan, ha az ember édességre vágyik! Utánanézek a samosáknak...

Csiperke írta...

Vicuska: Tulajdonképpen ez is nagyon gyorsan elkészül. Egyetlen macera a tészta nyújtása, de az is hamar megvan, mert ezzel a tésztával nagyon könnyű dolgozni!
Az a szendvicssütős almás is jó lehet...:))

Névtelen írta...

Ez is irtóra jól néz ki. Most én is megkívántam. Megcsinálom.
Köszi az ötletet és receptet!

Névtelen írta...

Ez nagyon tetszik! Megvan mit készítek hétvégén :D Huh idevele-idevele!

Nelli írta...

Elkészítettem!Eszméletlen jóóóóóóó!A fiam azt mondta finomabb, mint a Mekis!:)Szerintem nemsokra ismétlés következik.Én most áfonyásat készítettem.Beírom a blogra.:)Köszönöm szépen Csiperke!

Csiperke írta...

Nagyon örülök, hogy ilyen sikere volt! :))

Névtelen írta...

Isteni finom !!! Még másnap, hidegen is.Ma újra elkészítem - "sajnos" nem tudok betelni vele :)

Csiperke írta...

Tényleg örülök, hogy ennyire izlik! :)

enna933 írta...

nekem kb 3 db jött ki a tásztából :(
Pedig tökéletesen betartottam a recit!
De nagyon finom amúgy csak több tésztával fogom csinálni *-*


De amugy ez nem sült el nekem jól, 9 hós kisamam vagyok és kismamákra jellemző ügyetlenség pár hete megtalált....igy álltam neki.
Nem sikerült jól :DD kicsit nagyon elbénáztam, újra próbálom.(DE EZ RÉSZE CSAKIS AZ ÉN HIBÁM csak személyi sérülés és odaégetés lett, A RECEPT NAGYON JÓ ÉS FINCSI IS!!!! )

Csiperke írta...

Ha 3 lett neked, akkor vagy jó nagy almás táskákat csináltál, vagy elég vastag maradhatott a tészta.:)
Ha nyolc felé osztod, és vékonyra nyújtod a tésztát, akkor mekis almástáska méretűnek kell lennie a végeredménynek.
De végülis mindegy, ha finom lett...:))
Én nem vagyok kismama, mégis sokszor megégetem magamat.:) Most is tele van mindkét karom égési sérülésekkel, mert a legutóbbi kacsasütésnél kicsapott a zsír. Úgyhogy ne aggódj, ez mindenkivel megesik! Sok sikert a következő próbálkozáshoz! :)

Mikaela írta...

Do I have to use vanilja pudding?

Csiperke írta...

Hi Mikaela! Welcome here. You don't need to use vanilla pudding powder, you can replace it with corn starch. It's necessery because of the filling's texture.

hello.agi írta...

Az előbb csináltam meg, és nagyon finom lett, köszönöm szépen a receptet :)A mekis műíz nekem hiányzik belőle, de másnak meg pont ezért ajánlom :D

Fotót is csináltam róla: http://pirospled.blogspot.hu/2012/11/ma-annyira-akartam-mekis-almaspitet.html

Csiperke írta...

Örülök, hogy ízlik. A műízen lehet hogy megpróbálok még dolgozni, de ízfokozót tuti nem teszek bele...:))

hello.agi írta...

Szerintem ez az én perverzióm, a családból másnak ez sokkal jobban ízlett, mint a mekis változat.

Csiperke írta...

:)): A családban is az volt a vélemény, hogy jobb, mint a mekis, de szó mi szó, én azt is szeretem...

Nelli írta...

Azóta mióta nálad ráleltem számtalanszor elkészítettem, mindenki nagy örömére! Köszönöm szépen! :-)

Csiperke írta...

Nagyon szívesen! Örülök, hogy ekkora sikere van! :))

Titi írta...

Végre! Eljutottam idáig is! :):):) Megcsináltam! Narancsos-almás változatot készítettem, így kevesebb vizet adtam hozzá. Köszönjük a receptet! A töltelékből egyébként tettem töltött túrós zsemlébe is, oda is jól passzolt.

Gyors költözködést kívánok tágas, kényelmes új otthont, szép konyhával!

Csiperke írta...

Köszönöm Titi! Ez a narancsos-almás változat most rendesen bemozgatta a fantáziámat! Nagyon fini lehetett!

Névtelen írta...

Szia, Az almás táska isteni finom, a hétvégén ismétlés következik, nem lehet betelni vele! Most pedig készülőben van a lúdláb torta, szülinapra!Köszönöm a szupi recepteket!

Csiperke írta...

Nagyon örülök, hogy sikere van! :)

HahoPihe írta...

Nagyon szépen köszönöm a receptet Neked, ma megcsináltam, finom lett! :)

Csiperke írta...

Nagyon szívesen! Örülök, hogy ízlik! :)

Névtelen írta...

Kedves Csiperke!
Nagyon szép az oldalad, kiválóka a receptek, kedves vagy és jó stílusod. Élmény olvasni, az ember szinte érzi az ízeket, ahogyan olvas :o)
De kérlek, naygyon kérlek, ne használd a sajnos egyre divatosabbá váló szörnyűséges eszek és iszok szavakat! Helyette maradj a helyes és szép eszem és iszomnál. Kérlek!!
Köszönöm
egy olvasód

Csiperke írta...

Köszönöm szépen! :))
Általában igyekszem odafigyelni arra, hogy betartsam a klasszikus helyesírási szabályokat, de ez nem mindig sikerül, pedig a fiatalabbakat olvasva engem is nagyon sokminden zavar. De a korszellem rám is hat, és van amit már észre sem veszek, és helytelenül használom. Pl. az eszek-iszok nagyon berögzült nálam, és bár megpróbálhatok innentől kezdve figyeli rá, mégsem tudom megígérni, hogy mindig eszembe fog jutni. (Amúgy a helyesírás szabályai szerint ez is helyes és elfogadott. Kivéve az irodalmi művekben.) Engem is irritálnak szavak, mint pl. az evvel-avval, pedig az(legnagyobb sajnálatomra)ugyanúgy helyes, mint az ezzel-azzal, úgyhogy tudom mi vezérelt, hogy írtál nekem emiatt...:) Ígérem, hogy próbálkozom, jó? :))

Névtelen írta...

Már egy ideje nézegetem a receptet, de most jött el az idő, hogy megcsináljam. Sajnos nekem nem sikerült, úgy ahogy gondoltam. A tészta inkább hasonlít gyros pitére mintsem mekis almás pitére. De az almás szósz az nagyon jó lett. Most próbálkozok valami más pite recepttel hátha összejön:)

Névtelen írta...

Megsütöttem, isteni lett! Köszi a receptet! =)

Unknown írta...

Szia!Ez pedig N '1! Nem rég voltam mc-be és láttam, hogy van egy /nekem / újdonság a barackos túrós táska. Nem próbáltad még? Szerintem hasonló csak a töltelékét ki kéne találni.

Csiperke írta...

Szia! Ezer éve nem voltam a mekiben, úgyhogy ez nekem is új. Majd valamikor megnézem, megkóstolom, aztán megpróbálom rekonstruálni. :)

Nelli írta...

A napokban eszembe jutott. A hétvégén lehet megint készítek, mert nagyon finom volt :-)

Csiperke írta...

Húú, én már nagyon régen nem csináltam. Most szigorú diéta van. :) Ha elérem a kitűzött célt, lehet, hogy ezzel kéne ünnepelni...

Nelli írta...

Holnap újból megsütöm!