Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 24., szerda

Pizza bolognese avagy Bolognai pizza








Hőség  van, most nincs kedvem regényt írni eme műremekhez. Elég legyen annyi, hogy pizzát kívántam. Bolognait. Megcsináltam. Finom lett. Mint mindig. Megettük. Most megyek, és lehűtöm magamat a kerti kis pancsolós medencében. Mert nekünk csak ez van. Nem úgy, mint a nővéreméknek, akiknek rendes nagy medencéjük van. Ellenben nincs Mercedeszük. És pónijuk sem. De ezt már megbeszéltük, amikor isiászom volt. Ami már hál'Istennek már régen elmúlt.
Azt hiszem a hőség megártott. Vagy valami ilyesmi. Megyek is a vízbe...:)

A ragu hozzávalói:
40 dkg darált marha (vagy sertés)
2 közepes fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 szál sárgarépa
2 szál angolzeller
600g sűrített paradicsom (vagy konzervparadicsom, vagy akár friss paradicsom)
só, bors
oregáno
bazsalikom
olaj
kb. 1 teáskanál cukor (elhagyható. Öcsém sose tenne bele, anyukám mindig. Én meg anyám lánya vagyok, tehát teszek bele. Persze ha a sűrített paradicsom eleve cukrozott, akkor természetesen nem kell.)

Pizzatészta:
50 dkg liszt (nálam a fele teljes kiőrlésű tönköly)
2,5 dl langyos víz
1 csomag szárított élesztő (vagy fél csomag friss)
5 evőkanál olaj (olíva, vagy egyéb hidegen sajtolt)
csapott teáskanál só

sajt a pizza tetejére
(akármilyen. Ínyenceknek parmezán, az olyan "érettsajtutálóknak" mint amilyen én is vagyok, megteszi a trappista is.)

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, néhány percig dagasztottam, majd egy kelesztőtálban letakarva hagytam a duplájára kelni. (Most mondhatnám, hogy meleg helyre tettem kelni, de mivel 30 fok van a konyhában, így mindenhol meleg van. Szóval ilyen időben akárhova tesszük, pikk-pakk megkel a tésztánk...)

Amíg a tészta kelt, kevés olajon az apróra vágott hagymát üvegesre pirítottam, rádobtam a darált húst, és fehéredésig pirítottam.
A répát lereszeltem, a zellerszárat apró kockákra vágtam, hozzáadtam a húshoz az áttört fokhagymával együtt, és egy kicsit pirítottam együtt a hússal.
Sóztam, borsoztam, és felöntöttem a sűrített paradicsommal.
Alacsony lángon, fedő alatt főztem tovább a ragut, hogy az ízek jól összeérjenek. (kb egy órán keresztül)
A főzési idő felénél megszórtam bazsalikommal és oregánóval.
(A végén még kóstoljuk meg, ha kell, fűszerezzünk utána.)

A tésztából golyókat formáltam, és vékony köröket nyújtottam. (Én általában palacsinta méretű pizzákat szoktam csinálni, hogy én is megbirkózzak egy egésszel.) A tésztát átemeltem sütőpapírra, hogy könnyebb legyen betenni a sütőbe. (Erre a célra alufóliát is szoktam használni, de az éppen elfogyott.)
A pizzát megkentem a raguval, megszórtam sajttal, és hagytam még 10 percig pihenni, amíg a sütőt előmelegítettem 230 fokra a benne lévő tepsivel együtt. A pizzát a sütőpapírral együtt a tepsire tettem, és néhány perc alatt ropogósra sütöttem.
A ragu természetesen tésztával is kitűnő. Csak én most pizzát kívántam, ahogy azt már az elején említettem...


4 megjegyzés:

Éva írta...

Jobbis is lesz ha lehűtöd magadat, félrebeszélsz itt a hőségtől?:)) A pizzád nagyon guszta szívesen bevállalnék egy kis utóvacsit!:))

Csiperke írta...

Már lehűltem, jó hideg volt a víz. A pizzát küldöm....:))

Ami írta...

Még sosem ettem ilyen pizzát! Kérek szépen kóstolót ;)

Csiperke írta...

Szólok a futárnak, azonnal küldöm! :))