Keresés ebben a blogban

2011. március 17., csütörtök

Tárkonyos pulykaraguleves







Ezt az ételt tanultam meg először az öcsémtől, amikor elkezdett szakácsként dolgozni. Annyira megszerettük, hogy azóta is ez az egyik leggyakrabban előforduló leves nálunk. Az öcsémtől gyakran hallom ezeket a szavakat: "már megint tárkonyos ragulevest csináltál???...", vagy: "persze mi mást is főzhetnél..." A tárkonyos ragu az egyetlen olyan leves, amit több egymást követő napon is képes vagyok megenni.

Hozzávalók:
50 dkg pulykamell
30 dkg gomba (csiperke és laskagomba volt vegyesen)
2 fej hagyma
2 db fehérrépa
3-4 db sárgarépa
40 dkg zöldborsó (mirelit)
2 púpozott evőkanál liszt
1 evőkanál tárkony
2 dl tejszín
citrom

bors
olaj

A húst megmostam, és a zöldségekkel együtt apró kockára vágtam.
Kevés olajon a hagymát üvegesre pirítottam, rádobtam a gombát, és kicsit megfonnyasztottam. Beletettem a húst, és fehéredésig pirítottam. Hozzátettem a fehér- és sárgarépát, és azt is átforgattam egy kicsit. Sóztam, borsoztam, fél evőkanál tárkonnyal ízesítettem és megszórtam a liszttel. Kb. másfél liter vízzel lassan felöntöttem, közben folyamatosan kevergettem, nehogy a liszt csomós maradjon. Amikor megpuhult a hús hozzáadtam a borsót a másik fél evőkanál tárkonnyal, és tovább főztem amíg a borsó is megpuhult. Ekkor folyamatos keverés mellett vékony sugárban hozzáöntöttem a tejszínt, és egy perc alatt összeforraltam.
Mivel a férjem nem szereti túl sok citrommal a levest, ezért én végül csak negyed citromnak a levét tettem bele, de ha valaki savanykásabban szereti, nyugodtan tehet bele többet is. De a citromlé akár ki is maradhat teljesen a levesből, és tálalásnál mindenki ízlés szerint ízesítheti vele a saját adagját.








1 megjegyzés:

Titi írta...

Kedves Csiperke!
A sok szuper receptedért cserébe nézz be hozzám, vár egy kis meglepi :)