Keresés ebben a blogban

2013. február 22., péntek

Rusztikus sajtos-tejfölös lepény dagasztás nélkül








Micsoda reggeli volt! Jó zsíros, ahogy kell. :) Erre még Dr. Légrády Péter is elismerően biccentene, és azt mondaná: "na ez az, erről beszéltem, így kell ezt csinálni!"
Az alapötlet Illéskrisztől származik, hálás köszönet érte. Nála láttam meg tegnap a napfényes toszkán bagetteket, és bár más tésztával, más feltéttel, de én is dagasztás nélküli tésztával dolgoztam.
Amúgy nem szeretem a dagasztás nélküli kenyeret. Nekem túl lyukacsos, egyben túl tömény a tésztája. Jobban szeretem a kevésbé lyukacsos, ám mégis puhább, sokkal könnyedebb dagasztott kenyeret. Így lepényként viszont nagyon jól működött a dagasztás nélküli tészta, biztos, hogy fogok még csinálni. Férjnek is nagyon bejött, egy lepényt csomagoltam neki reggelire, egyet ebédre, de mindkettőt bevágta egyszerre.:)) A kisebb női gyomornak fél lepény is bőven elégséges. (Nekem legalábbis. De lehet, hogy másnak nem.:)

Tegnap az időjárásjelentésből csak annyit hallottam, amit akartam: jön a meleg. Ehhez képest reggelre már minden fehér volt a hótól. Férj bosszankodott egy kissé, hogy már megint havat kell lapátolnía. Vígasztaltam, hogy szerintem estére elolvad, hiszen jön a meleg. Ehhez képest már térdig ér a hó a kertben. Jó lehet, hogy túloztam, nekem csak bokáig ér, de a kutya már térdig süllyed benne. Mindenestere szerintem hóembert már ne csináljatok, mert állítólag vasárnap tényleg jön a meleg! Két napra meg minek egy hóemberrel vesződni...

Hozzávalók egy finom téli reggelihez:
150 g teljes kiőrlésű rozsliszt
350 g finom liszt
10 g só
10 g élesztő (vagy fél csomag szárított)
4 dl víz

8 ek tejföl
5 dkg felkockázott, és kisütött füstölt szalonna
10 dkg reszelt sajt

A vízbe belemorzsoljuk az élesztőt. A liszteket elkeverjük a sóval, és fakanállal elvegyítjük a lisztben a vizet. Nem kell dagasztani, csak keverjük el néhány mozdulattal. A tészta nem túl lágy, inkább kemény, de ha megkel, akkor lágy ragacsos massza lesz belőle.
Az edényt letakarjuk, és huzatmentes helyen 12 órára magára hagyjuk. Én este kevertem be a tésztát, így reggelre tökéletes volt.
A nyúlós, ragadós masszát egy erősen lisztezett felületre öntjük. A két hosszabb oldalát középig behajtjuk, majd félbehajtjuk az egészet. (mintha borítékot hajtogatnánk) Négyfelé vágjuk, és a darabok minden oldalát vastagon belisztezzük. Nagyjából téglalap alakúra nyomkodjuk szét a kezünkkel, és sütőpapírral bélelt tepsire tesszük. Mindegyiket megkenjük két evőkanál tejföllel, megszórjuk szalonnakockákkal, meglocsoljuk a szalonna zsírjával, majd befedjük a sajttal. 180 fokra előmelegített sütőben kb.15-20 perc alatt ropogósra sütjük.

6 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Nekem jöhet :) Igazán kiadósan tudsz reggelizni :) Csodásan fest.

Csiperke írta...

Muszáj. Már az is haladás, hogy egyáltalán reggelizek! :)

Éva írta...

Nagyon guszta! Volt kalóriája a férjednek a hólapátoláshoz ilyen reggeli után !:-)

Blogkonyha írta...

Megkívántad? Nem csodálom... Én meg ezt! Éppen nagyon éhes vagyok...Jól néz ki biz a!!!

Csiperke írta...

Meg én! :) Csak kicsit férfiasítottam.:)

Csiperke írta...

Ha még csak a hólapátolás lett volna... De az egész napot keményen végigdolgozta vele! :)