Keresés ebben a blogban

2012. április 18., szerda

Narancsos tejkaramella






Nemrég sűrített tejet csináltam a kávézáshoz, de nem fogyott olyan ütemben, ahogy azt vártam, így a maradékból karamell készült palacsinta-öntetnek. Hogy egy kicsit megbolondítsam, narancslikőrt tettem bele. Annyira finom lett, hogy mostmár a kávémat is ezzel iszom. (Eszméletlenül finom ám a narancsos-karamelles kávé! :) Frissen elkészülve tortára, pitére is önthetjük, kekszeket is összeragaszthatunk vele. Ha hűtőbe tesszük, megszilárdul. Én üvegben tartom, mert mint említettem, leginkább a kávéba használom, de bonbonformába is önthetjük, vagy kisebb tepsibe, így szilárdulás után felszeletelhető. Melegítéssel újra folyékonnyá válik.

Hozzávalók:
0,5 l 3,5 %-os tej
1 dl tejszín
40 dkg cukor
6 dkg vaj
1 tk vaníliaesszencia
50 ml narancslikőr

A hozzávalókat a narancslikőr és a vanília kivételével egy lábasba tesszük. Ha felforrt, a legkisebb lángon főzzük tovább néhány órán keresztül. Nem kell folyamatosan kavargatni, néha ha arra járunk keverjük meg, aztán végezhetjük egyéb dolgainkat, amikor már szép karamell színű lesz, akkor sűrűbben keverjük meg.
Ekkor hozzáadhatjuk a narancslikőrt és a vaníliát is.





Nem kell teljesen besűríteni, akkor jó, ha még könnyen keverhető, olyan joghurt sűrűségű. Hűlés közben teljesen be fog sűrűsödni.



Az elkészült karamellt még forrón öntsük üvegbe, vagy formába, és kihűlés után hűtőszekrénybe tároljuk.







Nincsenek megjegyzések: