Keresés ebben a blogban

2012. április 10., kedd

Nagyon tejszínes csokitorta







Vasárnap este rámtört a tortasüthetnék. Akkor még nem tudtam, hogy hétfőn majd váratlanul betoppan az egész család. Még jó hogy ilyen nagyot sütöttem, mert mindenki repetázott a tortából, így végül egyetlen árva szeletkét sikerült megmentenem a fotózáshoz.

Hozzávalók: (26 cm-es tortaformához)
Piskóta:
20 dkg liszt
20 dkg cukor
2 tojás
10 dkg tejföl
1 dl olaj
2 tk szódabikarbóna
1 tk sütőpor
2 evőkanál narancslikőr (vagy rum, esetleg tej)
1 tk vanília esszencia

Csokikrém:
20 dkg tejcsokoládé
10 dkg étcsokoládé
4 dl tejszín
2 tk zselatin
4 ek tej
(vagy 2 csomag zselatinfix)

A tetejére:
4 dl tejszín
2 ek porcukor
2 tk vaníliaesszencia
1 csapott evőkanál zselatin
5 ek tej

A tojást habosra kevertem a cukorral, hozzáadtam az olajat és a tejfölt. A lisztet összekevertem a szódabikarbónával és a sütőporral, majd a tojásos masszához szitáltam. Végül belekevertem a vaníliát és a narancslikőrt is. A tortaformát kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem, amíg a beleszúrt tűre már nem ragadt rá semmi. (Ha nagyon pirulna a teteje, alufóliával takarjuk le.)
Amíg a tortalap hűlt, elkészítettem a csokikrémet. A csokoládét gőz felett felolvasztottam és félretettem. A zselatint egy kis lábasban kikevertem a tejjel, és alacsony lángon felforrósítottam, amíg teljesen feloldódott a tejben. (nem kell forralni.) Langyosra hűtöttem. A tejszínt a legalacsonyabb fokozaton felvertem, belekevertem a zselatint és hozzácsorgattam a csokoládét is. (Használhatunk zselatinfixet is a zselatin helyett.)
A tortalapot kettévágtam és az egyik felét megkentem a csokoládékrémmel. Rátettem a tortalap másik felét is és betettem a hűtőbe, amíg elkészítettem a tejszínt a tetejére.
A tejszínt felvertem a porcukorral. A zselatint ugyanúgy elkészítettem mint a csokikrémnél, és hozzákevertem a tejszínhez a vanília esszenciával együtt. A tejszínt habzsákba töltöttem és bevontam vele a tortát. Néhány órára tegyük a hűtőbe, de kifejezetten jót tesz neki, ha egy egész napot áll.



Nincsenek megjegyzések: