Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 19., péntek

Tokaji aszúban párolt csirke kókuszzsírban sült burgonyalepénnyel







Pár hónapja kaptam egy üveg 3 puttonyos Tokaji aszút. Már hosszú ideje felé sem néztem, végül úgy döntöttem, hogy főzéshez használom fel. A férjem szerint vétek ezt a jó bort erre felhasználni, de ez van. Én az ételekben jobban élvezem az ízét. Már sokszor próbáltam rávenni magamat arra is, hogy naponta megigyak 1 dl vörösbort, merthogy az nagyon egészséges, de pár nap után mindig feladtam. Valamiért nem megy ez nekem.
Természetesen ez az étel nemcsak aszúval, hanem bármilyen félédes fehérborral elkészíthető.





Hozzávalók a csirkéhez:
4 db csirkecomb (vagy 8 db csirkefelsőcomb)
4 evőkanál olaj
1 kis fej vöröshagyma
1 dl félédes fehérbor
2 dl víz
1 evőkanál liszt
2 dl tejföl
5 dkg mazsola
1 csapott mokkáskanál fehérbors


A combokról lehúztam a bőrt, és a hús mindkét oldalát besóztam.
A hagymát egészen apróra daraboltam, és az olajon megfonnyasztottam.
Rátettem a combokat, és mindkét oldalukat kicsit megpirítottam.
Ezután aláöntöttem a bort és a vizet, lefedtem, és puhára pároltam.
A puha csirkét kivettem a levéből, és félretettem.
A tejfölt simára kevertem a liszttel, és ráöntöttem a serpenyőben lévő szaftra. Sóval és borssal ízesítettem.
Beleöntöttem a mazsolát, és a mártást addig forraltam, amíg a mazsolaszemek megduzzadtak.
 A combokat visszatettem a szaftba, és mégegyszer felforraltam.

Hozzávalók a burgonyalepényhez:
0,5 kg burgonya
3 evőkanál liszt
1 tojás
0,5 dl tej
1 kis fej apróra vágott vöröshagyma
fél mokkáskanál szerecsendió
1 evőkanál olaj
só, bors
szűrt kókuszzsír a sütéshez (vagy kacsazsír, vagy olaj)

A tojást habosra kevertem, hozzákevertem a tejet, a lisztet, a hagymát, az olajat és a fűszereket.
A masszát 10 percre félretettem pihenni. Közben a megpucolt krumplit lereszeltem, majd ezt is hozzáforgattam a tojásos masszához.
Palacsintasütőben kevés kókuszzsírt forrósítottam, és evőkanállal kis halmokat tettem bele. A halmokat egy kissé lenyomkodtam, és miután az alsó felük pirosra sült, óvatosan megfordítottam, és a másik oldalát is
megsütöttem.

A receptek egy régi Nők Lapja szakácskönyvben találhatóak.





3 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta! Csirkehúst nagyon szeretem , biztos nagyon jó pikáns ízt adott neki a bor!

Adél írta...

A kókuszzsírban sült lepénykéidet megkóstolnám nagyon,de nagyon. :)

Csiperke írta...

Finom is volt!:) A szűrt kókuszzsírnak nincs íze, de mégis sokkal finomabbak a benne sült ételek, mintha olajban sültek volna. Kiemeli az ételek ízét, és ráadásul nagyon egészséges is!