Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 15., hétfő

Csicseriborsós lecsó



Ahány ház annyi lecsó, tartja a mondás. (Vagy valami ilyesmi...:) Mindenki a saját lecsójára esküszik, és ez így is van jól. Van aki több paradicsomot tesz bele, és kevesebb paprikát, van aki több paprikát és kevesebb paradicsomot. Van aki tesz bele fokhagymát, van aki nem.  Van aki olajjal csinálja, van aki zsírral.
Nos, én a kiegyenlített paradicsom-paprika arány mellett teszem le a voksomat. Fokhagymát sosem teszek bele, mert az kicsit más irányba viszi el az ízét. Persze vannak, akik úgy szeretik. Viszont amihez ragaszkodok, hogy valami füstölt dolog legyen benne: vagy szalonna, vagy kolbász, vagy mindkettő, csak füstölt íze legyen. Ezen kívül nálunk általában tojás vagy rizs is kerül a lecsóba, mert a férjem úgy szereti. Én már kicsit untam ezt a két verziót, úgyhogy újításon törtem a fejemet. Mivel a csicseriborsó nagyon szereti a füstölt, paradicsomos dolgokat, én meg a csicseriborsót szeretem, így az került bele. Egészen biztos, hogy nem utoljára készült így lecsó nálunk, mert nagyon-nagyon finom lett. Kenyérlángost ettünk hozzá. (De erről majd egy másik posztban...:)

Így készült:
5 dkg mangalica szalonna
3 fej hagyma
6 közepes paradicsom
4 nagyobb paprika
1 evőkanál pirospaprika
10 dkg száraz csicseriborsó (vagy 20 dkg konzerv)
20 dkg virsli vagy krinolin
néhány karika parasztkolbász


A csicseriborsót előző este beáztattam.
Ma kevés sóval és egy kávéskanál szódabikarbónával feltettem főni. Ha szódabikarbónát teszünk a főzővízbe, sűrűn rá kell nézni, mert nagyon hamar megfő. Így a főzési idő 2 óráról lecsökkenthető 20-25 percre. Én mindig száraz csicseriborsót veszek. Igaz, hogy több vele a macera, viszont így garantáltan nincs benne tartósítószer, ízfokozó, és hozzáadott cukor.
A megfőtt csicseriborsót leszűrtem.
A szalonnát apróra vágtam, és zsírjára sütöttem. Hozzáadtam a felaprított hagymát, és üvegesre pirítottam.
Hozzáadtam a feldarabolt paradicsomot és paprikát. Ahogy egy kicsit összeesett, elkevertem benne a pirospaprikát, és megsóztam. (Ha a paradicsom nem engedne elég levet, akkor egy kicsi vizet lehet tenni hozzá.)
Amikor már majdnem készre főtt, hozzáadtam a virslit, a kolbászt, a csicseriborsót, és még néhány percig főztem.

4 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta! Csicseriborsót nem használtam még így arról véleményt nem tudok mondani, hogy milyen lehet lecsóval.Viszont rizst szoktam hozzá csinálni és mi is szeretjük szalonnával kolbásszal!

Csiperke írta...

Érdemes a csicseriborsót kipróbálni, mert nagyon egészséges, és nem is drága. (Már ha szárítva veszed, mert a konzervek azért húzósabbak.) De szárítva már szinte mindenhol lehet kapni: Spar, Auchan, Tesco, de én a piacon veszem a helyi "magos" boltban. Az íze valahol átmenet a gesztenye és a bab között.
Cukorbetegeknek pl. kifejezetten ajánlják.

Ami írta...

Imádom a csicseriborsót! :) Ez egy igazán guszta étel!

Petra írta...

Én sem használtam még a csicseriborsót, de valóban finom lehet így elkészítve. Magyarosítva. :)))