Keresés ebben a blogban

2011. június 21., kedd

Vaníliás krém cseresznyehabbal



 
Amikor a férjem a befőzéshez magozta a rengeteg cseresznyét, megjegyezte, hogy gyermekkorában a nagymamája a lekvárfőzés idején milyen finom cseresznyehabot csinált nekik tojásfehérjéből, és ő azt mennyire szerette. Eszembe jutott, hogy az én nagymamám is nagyon sokszor csinált ilyen gyümölcshabot, bár ő nem cseresznyéből, hanem málnából készítette. A nagyim nemcsak gyümölcshabot csinált, hanem a sárgáját is felhasználva vaníliakrémmel kínálta ezt a finomságot.
Ma úgy döntöttem, hogy örömöt szerzek a férjemnek, és felelevenítem a gyermekkori emlékeket.

Hozzávalók a vaníliás krémhez:
Fél liter tej
3 tojás sárgája
3 evőkanál gyümölcscukor
2 evőkanál főzős vaníliás pudingpor (A pudingpor helyett használhatunk lisztet, vagy kukoricakeményítőt is.)
1 teáskanál vaníliaesszencia

A tojásokat habosra kevertem a gyümölcscukorral, majd hozzákevertem a pudingport és a vaníliaesszenciát. A tejet felforraltam, és vékony sugárban a tojásos alaphoz öntöttem folyamatos keverés mellett. Az egészet visszaöntöttem a fazékba, és kis lángon folyamatosan kevergetve pár pillanat alatt besűrítettem.
Négy pohárba elosztottam, és félretettem hűlni.

A gyümölcshab hozzávalói:
3 tojás fehérje
4 evőkanál gyümölcscukor
4 evőkanál cseresznyelekvár

Mivel a cseresznyelekvárt nagyon kevés cukorral csináltam, ezért nem is túl édes. Édesebb lekvár használata esetén kevesebb cukrot használjunk, különben túl édes lesz a hab! Elkészíthetjük friss gyümölcsböl is. Ebben az esetben a feldarabolt cseresznyét kicsit  főzzük fel kevés fahéjjal és szegfűszeggel. A levét szűrjük le, és a gyümölcshúst botmixerrel pürésítsük.

A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a gyümölcslekvárt is.
A kihűlt vaníliakrém tetejére kanalaztam.


5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon guszta!

Névtelen írta...

Ez annyira guszta. Nagyon találékony vagy Era!
Köszi: Ági

Csiperke írta...

Köszi! És finom is volt...:))

Adél írta...

Nagyon guszta.Nagyi is készített málnából ilyen habot régen.

Csiperke írta...

Úgy tűnik, a nagymamák mindenütt egyformák...:)))