Keresés ebben a blogban

2011. június 8., szerda

Mustáros-fetás joghurtban sült csirkecomb baconos-paradicsomos lencseraguval




Tegnapelőtt lencsesalátát csináltam, de nem használtam fel hozzá az összes lencsét, amit megfőztem, és kb. 40 dkg megmaradt. Ezt a főtt lencsét használtam most fel ehhez az ételhez. Már a lencsesalátába is tettem egy kevés sült bacont, éppen csak annyit, hogy a bacon megízesítse az öntetet. A lencse és a bacon nagyon jól passzol egymáshoz, ezért került most ebbe a raguba is.
A csirkecombok a joghurttól finom omlósak lettek, a tetejük viszont fantasztikusan ropogós a zsemlemorzsás sajttól.
Bár a lencsét két napra szántam, a férjemnek annyira ízlett, hogy az egészet egyszerre megette...


Hozzávalók:
2 csirkecomb
3 evőkanál görög joghurt
1 evőkanál mustár
1,5 evőkanál fetasajt
bors
majoranna
reszelt sajt
zsemlemorzsa

Lencséhez:
40 dkg főtt lencse
1 fej hagyma
10 dkg kockázott bacon
4 db kisebb paradicsom
2 gerezd fokhagyma

bors

A combokat megmostam, a bőrét lehúztam. Megszórtam borssal és majorannával. (A feta miatt sózni nem kell!) A joghurtot összekevertem a fetával és a mustárral, és beleforgattam a combokat. 1 órára a hűtőbe tettem.
A sütőt előmelegítettem, a combokat jénaiba tettem, és ráöntöttem a joghurtos pácot is. Fedő alatt sütöttem amíg megpuhult, akkor levettem a fedőt, megszórtam a zsemlemorzsával elkevert sajttal, és grill fokozaton rápirítottam.

Egy serpenyőt felhevítettem, és a kockázott bacont kicsit megpirítottam. Rádobtam a hagymát, és picit pirítottam azt is. A paradicsomot felkockáztam, hozzáadtam a szalonnás alaphoz az áttört fokhagymával együtt. Néhány percig pároltam a paradicsomot, mielőtt hozzáöntöttem a lencsét. Sóztam, borsoztam, és jól átforrósítottam, majd lehúztam a tűzről.

2 megjegyzés:

Adél írta...

Nagyon tetszik ez a joghurtos csirkecomb,ki kell próbáljam,a ropogós teteje nagyon ínycsiklandozó:)

Csiperke írta...

Tényleg nagyon finom volt. Nagyon ritkán csinálok rántott húst, pedig a férjem nagyon szereti, szóval az ő kedvéért csináltam ezt így, és azt mondta, sokkal finomabb, mint rántva...:))