Keresés ebben a blogban

2012. október 2., kedd

A kacsazsír mint csodaszer?





Az én esetemben úgy tűnik, hogy igen. Igazi csoda az, ami történt velem. Elöljáróban le kell szögeznem, hogy a csoda előidézője nem egyedül a kacsazsír, hanem ketten együtt: a kacsazsír és a módszer. Ez a módszer igen távol áll a manapság egészségesnek hirdetett életmódtól. Mégis, az én egészségem folyamatosan áll helyre tőle. Írtam már régebben, hogy 10 évvel ezelőtt a pajzsmirigyem valami rejtélyes okból kifolyólag apróra zsugorodott. Az orvosok találgattak, hogy talán egy vírusfertőzés okozta a pajzsmirigy egy részének a pusztulását, de ennek nem volt jelentősége. Mire ellenőrizték a pajzsmirigyműködésemet, már 35 kg-ot híztam stabilan, ami levakarhatatlanul rámragadt.
Miután gyógyszerrel beállították a hormonszintemet, elkezdtem diétázni, hogy lefaragjam a kilókat. Sokféle fogyókúrát kipróbáltam, de mindegyiktől csak híztam. Ha nem diétáztam, akkor stabil volt a súlyom, ha fogyóztam, akkor gyarapodott. Kétségbe voltam esve. Bár a férjem biztosított arról, hogy ugyanúgy szeret, mint a nagy hízás előtt, ez annyira nem nyugtatott meg. Hiába bírtam a szeretetét, a hirtelen felszaladt kilók rengeteg problémát okoztak. Az csak a kisebbik gond volt, hogy az egész ruhatáramat le kellett cserélni. A nagyobb probléma az egészségem rohamos romlása volt. A koleszterinem mint egy beteg 80 évesé: 8 körül volt állandóan, és nem létezett koleszterincsökkentő gyógyszer, ami 7 alá tudta volna kényszeríteni. Már nem is álmodtam az 5 alatti normál értékekről. A trigliceridem mindig a duplája volt a normál értéknek akkor is, ha semmi zsírt nem ettem.
A vérnyomásom az egekben, 4 féle gyógyszert szedtem rá, pedig csak 30 éves voltam. Reflux alakult ki nálam, emiatt rendszeresen savlekötőket szedtem. Az évek során a súlyfelesleg miatt a gerincemben elkoptak a porcok, emiatt többször volt isiászom. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor kiderült, hogy magas a cukrom, és erre is gyógyszert kell szednem. Pedig akkor már évek óta kerültem a cukrot, leginkább édesítőt, xilitolt és alkalmasint gyümölcscukrot használtam.
Mikor már kezdtem beletörődni abba, hogy az életemet így fogom leélni, hogy naponta egy marék gyógyszert szedek a nyavajáimra, akkor rábukkantam egy könyvre, ami homlokegyenest az ellenkezőjét tartalmazta, mint amit addig nekem az orvosaim mondtak. Tavaly decemberben úgy döntöttem kipróbálom, és elkezdtem a könyvben olvasottak szerint étkezni. Az ünnepek ellenére megszabadultam 5 kilótól. Aztán jött a január, és én megint bedőltem az orvosok által propagált "egészséges" étkezésnek, ennek eredményeként néhány hónap alatt szépen vissza is híztam mindent.
Aztán nem egészen két hónappal ezelőtt megint isiászom volt, és az egyetlen étel, amit el tudtam készíteni, az a zsíroskenyér volt. Két hét fekvés és zsíros kenyér zabálás után 4 kg-al kevesebb voltam. Úgy gondoltam, hogy ezt komolyan kell venni, és újra elővettem dr.Légrády Péter könyvét: Tojás, táplálkozás, egészség. (Az interneten itt elolvasható: http://www.szamosmiklos.hu/tojaskonyv/)
Most nem akarok belemenni a tojás elemzésébe, a könyvben ezt el lehet olvasni. Meg az áttörést nem is a tojásfogyasztás hozta meg, hanem azok az alapelvek, amiket Légrády doktor az emésztésről írt. Leegyszerűsítve a lényeg: a megfelelő emésztéshez epe kell, a megfelelő epeműködéshez pedig zsír. Az epehólyag naponta kétszer ürül: reggel és kora délután. Ezért reggelire zsírosat kell enni. Ebédelni 2-3 óra körül a legcélszerűbb úgy, hogy szintén legyen az ebédben elég zsiradék. A gyomor megfelelő ürüléséhez viszont savanyúságra van szükség. Tehát mind a reggelihez, mind az ebédhez ajánlotta a savanyúság vagy citromos víz fogyasztását. Az általános alapelve a régi bölcsesség: Reggelizz úgy, mint a király, ebédelj úgy, mint a polgár, és vacsorázz úgy, mint a koldus. Mivel este már nem ürül epe, ezért vacsorára zsírtalan ételeket javasolt, ha pedig valaki fogyni akar, akkor a vacsora teljes elhagyását.
Ezt az alapelvet kezdtem el követni ismételten két hónappal ezelőtt. A legfontosabb zsírforrásom a kacsazsír lett, ezen kívül minden nap megiszok egy citromot 3-4 dl vízbe csavarva. Naponta kétszer eszek, vacsorára maximum egy almát, ha nagyon éhes vagyok, bár nemigen szoktam az lenni.
Az eredmény engem is meglepett. Először is 2 hónap alatt minden koplalás nélkül 10 kg-ot fogytam, pedig eszek mindent, még süteményt is. A legmegdöbbentőbb viszont a szervezetemben lezajlott változás volt.
Néhány hete ugyanis azt vettem észre, hogy a szívem esténként rendszertelenül ver. Ez mindenkinél előfordul, de nálam már ijesztően sok volt. A héten lementem vérvételre a körzetihez, mert 3 havonta nézik a hormonszintemet, és el akartam neki mondani mi van a szívemmel. Kicsit féltem milyen eredményeim lesznek így, hogy mostanság ennyi zsírt eszek. Vérvétel után elmondtam a doktornőnek a szívritmuszavart is. Legyintett, és annyit mondott, hogy ettől a szokatlanul meleg őszi időjárástól van, és nyugtató levendulafürdőt javasolt.
Ma megkaptam a vérvételi eredményeimet. A koleszterinem tíz éve nem volt a normális tartományban, most ott van: 4,4 lett. A trigliceridem ami szintén mindig a normál duplája volt, most az alsó tartományban mozog.
Minden értékem tökéletes volt, kivéve a pajzsmirigyemet. A leletem szerint pajzsmirigytúlműködésem van, ami azt jelenti, hogy már túl sok a szervezetemnek a hormon, amit szedek, nincs szüksége ennyire. Ez okozta a szívritmuszavart is. Nekem 10 éve azt mondták, hogy életem végéig szednem kell a hormongyógyszert, és erre most elkezdett működni a pajzsmirigyem! Nemrég még 4 féle vérnyomáscsökkentőt szedtem, most már csak kettőt, de tudom, hogy nemsokára ezeket is elhagyhatom. A refluxom teljesen megszűnt az elmúlt két hónapban. Ez nekem csoda. Hiszek az Isteni gondviselésben, és meggyőződésem, hogy Ő vezetett akkor, amikor rábukkantam erre a könyvre. Még az út elején vagyok, szeretném egy picit le is lassítani a folyamatot, hogy a bőrömet ne viselje meg a gyors fogyás, de már a régi ruháimat nézegetem, amiket 10 évvel ezelőtt úgy csomagoltam el, hogy ezek egyszer még jók lesznek rám...

A folytatás itt olvasható.

38 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szépen köszönöm ezeket a jó tanácsokat!Nagy izgalommal olvastalak a nagyobbik lányomnak elküldöm a tapasztalatodat mert hasonló problémákkal küzd, pajzsmirigy, cukor, súlyfölösleg és valóban csak találgatóznak az orvosok. Megmondom majd neki hogy vegye meg ezt a könyvet is magának. Nem esik teherbe pedig már jövőre lesz 40 éves ezt is hormonzavara a pajzsmirigy okozhatja mondják. Saját magát az ember könyebben kikúrálja mint sokszor az orvosok én is hiszek mindenféle más alternatívába, és legszívesebben a sok gyógyszert elhagynám. Amit még észrevettem hogy sokszor még a szervezetünk is jelez hogy mire van szükségünk. Nem tudom hogy miért de most kb. 2 hónapja nem kívánom egyáltalán a húst és hentesárút, tésztát eszem és inkább margarint vagy más kencét a kenyérre. Örülök hogy ilyen sikeres öngyógyítást végeztél,vigyázzál magadra!

Csiperke írta...

Nem kell megvenni a könyvet, a neten fenn van az egész, belinkeltem. Persze megveheti, ha nem szeret számítógépen könyvet olvasgatni...:)
Nekem is megmondták 10 évvel ezelőtt, hogy nem fogok teherbe esni a pajzsmirigy miatt. Most 41 vagyok, és talán már nem is akarok, de ha erre a könyvre korábban rátaláltam volna, valószínűleg ma gyerekeim is lennének...
Egyébként igaz, amit a szervezetről mondasz, néhány hónapja nagyon kívánom az almát, pedig azelőtt csak süteményben ettem meg...

heti menük írta...

Hátborzongató, amit írsz! Ennyire bízhatunk az orvosokban? (kivéve dr. Légrády Péterben, aki valóban a gyógyításra tett esküt!) A kérdés persze elég naív volt, hiszen gondolkozzunk el azon, hogy miért a gyógyszeripar az egyik legtőkeerősebb ágazat! Ezen kívül tisztában kell lenni az orvoslátogatókkal, akik az orvosok zsebének tömésével bírják rá a kedves doktor urakat bizonyos gyógyszerek ajánlására/felírására. Ja, hogy ez a betegnek nem biztos, hogy a legjobb? Kit érdekel? A lényeg az, hogy a doktor úr és az orvoslátogató zsebe tömve legyen pénzzel, a beteg meg gyógyuljon meg, ahogy akar (persze tisztelet a kevés kivételnek, azon orvosoknak, akik valóban gyógyítani szeretnének és nem a vagyonszerzés a legfőbb gondjuk...) Durva, de ez az igazság. Mindeközben pedig nem értesülünk ilyen csodálatos, kézenfekvő, hatékony, mégis kevés pénzbe kerülő "csodaszerekről", mint amit írtál! Köszi az információt! Nagyon örülök a gyógyulásodnak és én is hiszek a Gondviselésben!:)

Csiperke írta...

Tudtam én már évekkel ezelőt is, hogy nem normális az, amennyi gyógyszert szedetnek velem. Sokszor órákig ültem a körzeti orvosnál, mert beteg ugyan nem volt túl sok, de annál több orvoslátogató. Tudtam, hogy amikor a doki felírja a legújabb vérnyomáscsökkentőt, az neki a legjobb üzlet. De nem volt választásom. Ha nem szedtem, akkor a vérnyomásom az egekben volt. Közben állandóan azt hallgattam, hogy egyek naponta ötször, és kerüljem a zsírt. Egy alkalommal elmentem egy nagynevű belgyógyászhoz, hátha tud valami megoldást, mert akkor már napi 8-10 gyógyszert szedtem. Azt mondta, ha így jó a vérnyomásom ezekkel a gyógyszerekkel, akkor ő nem nyúlna hozzá. Az persze senkit ne érdekelt, hogy ez hosszú távon mennyire tönkreteszi a vesémet és a májamat. Nagyon csalódott voltam, mert tehetetlennek éreztem magamat. El nem tudom mondani mennyire örülök, hogy rátaláltam Légárdy könyvére!

gionetta írta...

Kedves Csiperke!
A férjem szintén ezt a diétát követi már május óta. Egy este látta tévében, egy bécsi professzor mesélt róla. Este csak gyógyteát iszik vagy egy kis salátát eszik. 4 órakor eszik utoljára, utána csak reggelizik. Így adott le minden szenvedés nélkül eddig 9 kilót. Neki a célja már csak 3-5 kiló. Saját bevallása szerint nem szenvedett, nagyon jól érzi magát és a napi 12 kilométer bicajozással a mozgása is meg van. Szóval, azt hiszem, nagyon jó úton vagy és gratulálok az eddig elért eredményekhez! Csak így tovább! Lassan azt hiszem nekem is neki kell látni ennek a módszernek. :-))

Csiperke írta...

Igazából egyetlen nehézségem volt ezzel az egésszel. Azelőtt szinte sosem reggeliztem, viszont vacsoráztam a férjemmel amikor hazajött a munkából. A vacsora elhagyása nem is volt annyira nehéz, mint rászokni fegyelmezetten a reggelire. De ma már semmi gondot nem okoz.

Blogkonyha írta...

Ez valóban érdekes... Különben én már évek óta nem veszek sertés zsírt. Vagy olajat használok, de legfőképp liba vagy kacsazsírt, amit én sütök ki...

Csiperke írta...

Sertészsírt talán gyerekkoromban ettem utoljára. Én is hájat veszek a piacon, kacsát vagy libát, és itthon sütöm ki. Egyrészt sokkal olcsóbb, másrészt így garantáltan tudom mit eszek.
Olajból leginkább már csak a hidegen sajtoltakat használom, finomítottat csak ritkán veszek, ha nagy mennyiség kell valamihez, és sajnálom rá a drágább szűz olajakat.

Névtelen írta...

Kedves Mindenki !

Látjátok ,néha véletlenül jutunk el a gyógyuláshoz vezető útra , s ez gyógyszerek nélkül is lehetséges. Lásd a fenti " kacsazsíros " esetet.
Segíteni szeretnék Nektek, s egy linket írok ide , mely révén részletesen megtudhatjátok a célhoz ( egészséges élet )vezető utat. Én két hónapja vágtam bele a paleolit táplálkozásba , s csak pozitív tapasztalatom van róla. Persze mindenkinek saját magának kell eldöntenie , hogy mit vállal be .
http://www.tenyek-tevhitek.hu/

Üdvözlettel : Bringa

Kósa Márta írta...

Zsír diétával tudtam visszaszorítani a candidát, Szabó Szigfrid természetgyógyász /Budaörs/ útmutatása alapján.
Most is rá kell majd szánnom magam.
De az "igazi" diétához elég nagy lelkierőre is szükségem lesz.

Névtelen írta...

Szia,

elnézést, hogy ismeretlenül írok, de hasonló problémával küzdök!
Szeretnék pár kérdést feltenni, de a gépem nem enged hozzáférést az emailcímedhez.

Csiperke írta...

Szia! Bocsi, hogy csak most válaszolok, de külföldön voltam. Az email címem: feriacs@gmail.com
Várom a kérdéseidet! :))

Névtelen írta...

Szia, sajna az ígéretem nem tudom teljesíteni, nem enged belépni a levelezőm, de holnap megírom amit reggel ígértem!
Kellemes estét, üdv a "névtelen" ;)

Névtelen írta...

Nagyon örülök ennek az írásnak ! 5 éve már, hogy a kezembe került a TOJÁSKÖNYV , mindent elkövettem annak érdekében, hogy minél több emberhez eljusson a hasznossága.

Árultam a könyvet felár nélkül, kínáltam könyvforgalmazó cégnek, megdöbbentő volt az érdektelenség !!! Nem adtam fel, különböző blogokban is oda "biggyesztettem" www.szamosmiklos.hu elérhetőséget, jelezvén a gyakran gyűlölködőknek, hogy valószínű nekik emésztési problémájuk lehet...

A csúcs az volt a mikor megkérdeztem a háziorvosomat - akihez csak jogsi "ügyben" járok - , hogy szerinte hány tojást és milyen gyakorisággal szabad fogyasztani ? Hááát...maximum egyet, hetente , mondta. No , erre én át adtam a Dr. Légrády Péter belgyógyász kollégájának a TOJÁS könyvét, melyben azt írja a kutató orvos hogy minél többet !!!

Tehát, hasznos ez a tapasztalati írás, érdemes odafigyelni mert ilyen egyszerű az egészség : odafigyelni a TÖKÉLETES EMÉSZTÉSRE !

Aztán van egy egy rejtélyes un. HIRTELEN HALÁL ami fiatal sportolókat visz el.( A minap, 2013.02.24 (?) sikerült egy fiatal újraéleszteni Vértes... valahol) Ennek okáról információ itt: youtube Weixel-Várhegyi Lszló : Lakossággyérítés állami segédlettel. ( Sok más hasznos infó is !!! )

Jó egészséget mindenkinek ! Üdv.: Kela-bá



Névtelen írta...

Szia tegnap este bukkantam a blogodra. Nagyon meglepett amit olvastam és elsőre egy kicsit hihetetlen. Az igaz,hogy hiába eszek műzlit saját készítésű joghurttal minden reggel 10 órakor farkas éhes vagyok alig várom,hogy dél legyen. Akkor ebédelek, de az éhségem nem csökken 2-3 óráig. Vacsorára nem eszek vagy csak gyümölcsöt. ha mégis elcsábulok akkor viszont minden bajom van nem indul be az emésztésem. Sajnos fogyni nem sikerül inkább szép lassan hízok.
Elolvastam a könyvet hihetetlen ha zsírosat eszek és fogyni fogok?
Tetszik a blogod!
Edit

Csiperke írta...

Ha fegyelmezetten betartom a könyvben írtakat, akkor fogyok. Amit valóban nehéz betartani, hogy az ember ne vacsorázzon. Vannak időszakok, amikor ez nekem sem sikerül, de legalább már nem hízok. Egy időben én is próbáltam csak müzlin és salátán élni, na akkor folyamatosan híztam.
Ami a zsírfogyasztáson kívül kulcs a fogyásnál, az a kellő mennyiségű savanyúság fogyasztása vagy a citromlé ivása.

Névtelen írta...

Szia Csiperke!

A barátnőm ma bukkant a blogodra és rögtön meg is osztotta velem a bejegyzésed !
És azóta "virul a fejem " :) .Mivel én is sok éve, tetemes súlyfelesleggel küzdök .És valami hasonló módon működöm mint Te .Pár hete egy másik barátnőmnek mondott megdöbbentő dolgokat az üzemorvosunk ,amit azóta én is kipróbáltam az az csinálok és működik ! Ez az egyél szalonnát és házi kolbászt stb ... és már fogytam több mint 2,5kg-ot. Így amit Te írtál ,plusz megerősítés ,hogy igen nem csodamódszerek kellenek :).Köszönöm:) ! Ha van kedved ,akkor olvass bele a blogomba /http://csakazertis44.blogspot.hu/ az Aloha című részben írtam ezekről .További sok sikert kívánok !! :)

Csiperke írta...

Már nézem is a blogodat...:))

eeddie írta...

Most fedeztem fel a blogodat, és csak véletlenül kattintottam a kacsazsíros bejegyzésre, de köszönöm! Bár már idősebb vagyok, de évek óta pajzsmirigysorvadással élek, és szép lassan feljött rám 25 kiló. Ebből kb 5 az elmúlt fél évben. Miközben pár hónapig keményen diétáztam (szénhidrátszegény diétát), teljesen eredmény nélkül. Pedig az izületeim megsínylik a plusz súlyt, amit cipelek.
A tojáskönyvet ismerem, el is olvastam, de valahogy nem vettem komolyan, csak annyit tartottam be, hogy reggel kell valami zsírosat enni. Ez addig, amíg volt tyúkom, saját tojás volt. Most újra elolvasom, és remélem több eredménnyel hasznosítom az olvasottakat.

Csiperke írta...

Sok sikert a diétához! :)

Névtelen írta...

Szia Csiperke!
Azt szeretném kérdezni, hogy fogytál-e később tovább is, vagy egy idő után ugyanúgy megrekedt a súlyleadás, mint a többi módszerrel?
Köszi, üdv
Andi

Csiperke írta...

Szia Andi!
Az a szomorú helyzet, hogy nem tudtam folytatni azt, amit elkezdtem. Új munkahelyem van, sokat dolgozok, és mellette nincs időm főzni, csak a munkahelyemen tudok enni. Alighogy abbahagytam a kacsazsírral készült ételek fogyasztását, és áttértem az ipari, olajjal készült ételekre, azonnal megállt a fogyás. Pedig most sokkal kevesebbet eszek, mint amikor én főztem magamnak. Valahogy vissza kell térnem a kacsazsírhoz, mert ez így nagyon nem jó...

Névtelen írta...

Ha jól értem az itteni és a másik posztodat - a Légrády-könyvet is olvastam -, alapvetően nem a kacsazsír elhagyásával lehet a legfőbb gondod, hanem a Légrády-módszer hanyagolásával. A másik posztodban olvastam, hogy későbbre került a reggeli, és családi okokból visszaálltál az esti melegétel-fogyasztásra is. Bár ott azt írtad, hogy egy ideig újra Légrády módszerével étkeztél, és újra fogytál, most nyilván megint a Légrády-féle alapelveknek megfelelő étkezés "hanyagolásával" van a gond.

Ha jól sejtem, ez lehet a fontosabbik ok, nem az, hogy milyen zsiradékkal főzöl.

(Az más kérdés, hogy állati zsírokkal tényleg jobb főzni, mert sokkal jobb a hőstabilitásuk, mint a hidegen sajtolt - salátákra egyébként tökéletes - olajok többségéé. A finomított olajok ugyan jobban bírják a hőt - kiváltképp a finomitott avokádó-, rizskorpa- és szőlőmagolaj -, de a növényolaj-finomítás valóságos vegyipari műveletsor, emiatt a finomított olajokat leginkább semmire sem érdemes használni.)

Csiperke írta...

Amióta ezen a munkahelyen dolgozok, visszatértem a reggeli+ebéd+nincs vacsora kombinációhoz, tehát próbálom a Légrády módszer szerint megvalósítani az étkezésemet, de egyszerűen nem működik. Ezért kötöm a fogyásomat a kacsazsírhoz. Bár Légrády szerint mindegy milyen zsiradékot fogyasztunk, az én tapasztalatom, hogy a hidrogénezett növényi olajokkal ez valahogy nem működik. Majd ha szabadságon leszek, visszaállok a kacsazsírra, és remélem újra elindul lefelé a mérleg nyelve...

Névtelen írta...

Hmmmmm, ez érdekes! Ezek szerint lehet, hogy mégis a kacsazsír az oka. Egyébként a melóhelyen tudsz annyi savanyúságot enni az ebédhez, amennyit Légrády javasol?

Csiperke írta...

A savanyúságot sokáig hanyagoltam, mert általában friss salátát ettem köretnek joghurtos öntettel, és ahhoz valahogy nem passzolt. De egy ideje próbálok újra több savanyút enni. És a citromléhez is vissza kell térnem...

Névtelen írta...

SZIA ! NAGYON ÖRÜLÖK ANNAK AMIT LEÍRTÁL, ÉS MÁRIS EZT FOGOM KÖVETNI. AZ ÉN VÉRZSÍR ÉRTÉKEIM MIND A KETTŐ AZ EGEKBEN MÉG NAGYOBB MINT A TIED ÉS NAGYON BOLDOG VAGYOK HOGY ÍGY RÁD TALÁLTAM.TOVÁBBI NAGYON JÓ EGÉSZSÉGET KÍVÁNOK.

Névtelen írta...

Szia! Olyan kèrdèsem lenne, hogy tudnál-e ajánlani konkrèt helyeket, ahol minták vannak az ètkezèshez. A könyvet elolvastam, de nekem jobban megy a dièta ha konkrèt leìrt ètrendet követek. Van valahol ahol ennek utána tudnèk nèzni? Válaszodat elöre is köszönöm!

Névtelen írta...

Nagyszerű ez az egész! Én 10 kg túlsúlyt cipelek magammal.Hiába követtem a napi ötször keveset,a reggeli müzli stb.,amellett,hogy állandóan éhes voltam,nem fogytam.Mióta ezt az étkezési módszert követem,heti 2 kg lemegy úgy,hogy soha nem vagyok éhes,nem vagyok ideges. Nagyjából leírom a napi étkezésemet,hátha segít valakinek:reggel megiszom egy pohár vizet egy citrom frissen facsart levével. 9 óra körül reggelizem:ha itthon vagyok,sütök egy kolbászos rántottát,hozzá sok savanyúságot vagy paradicsomot,paprikát eszem,de kenyeret nem szoktam. Ha dolgozom,az irodában egy nagy pohár 20 %-os zsírtartalmú tejfölt,pár kocka tepertőt,fél kiflit.Délután 3 körülre éhezem meg,akkor húst eszem zöldségekkel,de amennyit csak kívánok.Pörkölt,sült máj,sült kolbász.Kenyeret már nem eszem,de sok savanyúságot.Este már nem vagyok éhes.Jól alszom,rengeteg az energiám.

Névtelen írta...

Úgy hallottam, hogy a Tojás könyv szerzőjét a kedves kollégái annyira tönkretették, hogy itt hagyta ezt az árnyékvilágot.
60. szülinapomra, 11 éve kaptam ajándékul egy hasnyálmirigy gyulladást, egy hét múlva visszaestem, azóta viszont mindent megehetek, mert tartom magam a régi "öregek" étkezési szokásaihoz. Nem véletlen, hogy a régiek naponta ették a szalonnát, vöröshagymával. Zsírral főztek, amit én is gyakorlok, libazsírral főzöm az ételeket csak sütéshez - rántott húshoz és krumplihoz - használok olajat.
Nem árt ezt sem elolvasni: http://tudnodkell.info/mi-van-az-etolajos-flakonban/#
A vőtársam évi több mint 35, azaz harmincöt kiló szalonnát fogyaszt el, ami napi 10 deka és kutya baja, a koleszterinnel sincs semmi problémája.
Az angolok nem véletlenül eszik reggelire a ham and exet, szalonnás tojást.
Joel Wallach említi meg egyik előadásában, " A halott orvosok nem hazudnak" címűben, hogy tud olyan emberről aki napi 28 tojást fogyaszt el és kutya baja.
2012-ben kórházban feküdtem vérnyomás beállítás miatt, ( amit 6 béta blokkolóval, a teljes palettával sikerült beállítani ) a kórházi kajától - csak azt ettem - sikerült leadnom 3 hét alatt 6 kg-ot, amit azóta is tartok. Igaz nem eszem fehér kenyeret csak Glixet vagy teljes kiőrlésűt, így nem jött vissza rám a súly.
A kenyérről ide teszek egy link címet:http://naturahirek.com/lassu-gyilkos-a-kenyer/ érdemes elgondolkodni róla, van benne valami. Ezen túl ezt is amennyire lehet mellőzni fogom, ráállok a rozskenyérre, bár az is gabona vagy helyettesítem tojással és leszokom a tésztákról. Csak emlékezni kell Luciano Pavarottira mekkora súlyfelesleget hordozott, - egy kedves társa a zsebkendője volt, hogy törölgetni tudja az izzadtságot magáról - a rengeteg tésztaevés miatt. A sógornőm egyik unokája annak ellenére, hogy az egész család vegetáriánus, 1 tip. cukor beteg lett, tehát ez sem biztosíték az egészséges élethez.
Van egy ismerősöm aki nem fogyasztott kenyeret és úgy sikerült jelentős súlyt leadnia.
Fogyás ezek szerint, a liszttel készült ételek elhagyásával lehetséges.

Unknown írta...

Sziasztok!

Én kb. két hónapja valamiért rákaptam a húszsíros kenyérre, mellette paprika, paradicsom, kígyóubi...
2 éve nem éreztem ilyen jól magam!
Másfél éve volt pajzsmirigy túlműködés, magasabb koleszterin, húgysav, stb...
Mellette és eddig először vastagbél, utána vékonybél furcsaságok. Persze volt közben mindenféle utánaolvasás, gyógynövény kísérletek, halolaj, enzimpótlás stb.
Hozott eredményt, ez tény. De a több zsír fogyasztása óta pl. nem kell enzim. Tegnap bezabáltam kínai kaját, nem is keveset. Semmi gond! ez eddig azért nagyobb kaland volt :-)
Október végén készülök vérvételre, ha megvan az eredmény, akkor a fontosabbakat megosztom Veletek, hogy más is tanuljon belőle. Persze nem tudom még milyen lesz, de a közérzetem alapján biztosan jobb, mint ami volt másfél éve...

Unknown írta...

TSH-m beállt 5.77-ről 2.6-ra...
Koleszterin csökken, húgysav csökken, májértékek csökkennek. Max. egy év és minden oké elvileg!

Csiperke írta...

Nagyon örülök az eredményeidnek!!

Unknown írta...

Azért ez a mai zsírmentes ellenszélben eléggé érdekes nem?
Csak jelzem, hogy a jó koleszterinem is 1,9...

Névtelen írta...

Én még nem olvastam a könyvet, de ösztönösen szeretem a kacsazsírt amit én sütök ki.
El fogom olvasni.
De tapasztaltam, hogy a vércukrom és a TSH-m is csökken.

Unknown írta...

Feltétlenül olvassátok el!!!

Névtelen írta...

Nagyon jó ez a cikk, igaz én teljesen másik könyvre akadtam Andreas Moritz: A csodálatos máj és epehólyag tisztítás módszerére...

Nagyon jó ezt is csak ajánlani tudom. Én is fontosnak tartom a szírfogyasztást, a könyv ugyan előnyben részesíti a kókuszzsírt és az olívaolajat, de én sertészsírt szoktam fogyasztani.

Nagy tévhit, hogy a zsír, amit megeszel az lerakódik, épp ellenkezőleg, az beindítja az emésztést, epetermelést és ami hizlal az sajnos a szénhidrát, abból is a finomított liszt és cukor leginkább, de a krumpli és a rizs is ide sorolandó.

Én vacsorára, amikor csak tehetem zsíros kenyeret eszek lila hagymával és fogyok.

A legszörnyűbb, hogy a legtöbb embert bármilyen bajuk is van direkt zsírszegény diétára fognak, nonszensz. Aztán persze dől a lé, ahogy írták már előttem is.

Csiperke azóta mik a tapasztalatok, hogy vagy? ha nem vagyok indiszkrét!

Unknown írta...

A magas vérnyomás a koenzim Q10-től normalizálódik, néhány hónap alatt. [ lehetőleg szerveset kell enni]