Keresés ebben a blogban

2012. június 29., péntek

Tiramisu torta








Régebben mindig nyers tojással készítettem a tiramisut, és soha nem volt bajunk tőle. Mostanában valahogy mégis idegenkedek a nyers tojástól, úgyhogy ezt a tiramisut már hőkezelt tojással készítettem.
Legújabb szenvedélyem a kókuszcukor, ebbe a tirába is az került, amitől különlegesen finom lett.
A kókuszcukor nem olcsó mulatság, hasonló árban mozog mint a nyírfacukor. Bár kicsit magasabb a glikémiás indexe a nyírfacukorénál, még mindig az alacsony glikémiás indexű élelmiszerek közé tartozik. A kalóriatartalma hasonló mint a nyirfacukoré, viszont az íze sokkal gazdagabb. Magas az ásványianyag és vitamintartalma, tehát kifejezetten egészségesnek mondható. Engem viszont elsősorban az karamellizált dióra emlékeztető íze ragadott meg, és úgy tűnik el sem ereszt. Mostanában ha rámtör az édesség iránti vágy, elmajszolok egy teáskanállal, és már rendben is vagyok...




Hozzávalók 22 cm-es tortaformához:
1 csomag babapiskóta (20 db)
250 g Mascarpone
250 ml tejszín
3 tojás
25 dkg kókuszcukor (vagy 20 dkg kristálycukor)
1 csom. Dr. Oetker lapzselatin (10 g)
2 dl kávé
2 dl tej
pár csepp rumaroma
pár csepp mandulaaroma
(természetesen ha gyerekek nem esznek belőle, alkoholt is csempészhetünk bele aroma helyett)
kakaó a szóráshoz
30 g reszelt tejcsoki




Első lépésben a zselatint beáztattam hideg vízbe.
Az egész tojásokat egy fém keverőtálba ütöttem fel és elkevertem a cukorral.
Egy lábosban vizet forraltam, és a cukoros tojást addig melegítettem a gőz felett, amíg annyira forró lett, hogy az ujjamat még éppen bele tudtam dugni.
Levettem a lábosról, és habverővel addig vertem, amíg teljesen kifehéredett, és közben ki is hűlt.
A tojáshabot vigyázva -hogy ne törjön a hab- összekevertem a mascarponéval, .
A tejszínhabot felvertem, és ezt is óvatosan hozzáforgattam a tojásos mascarponéhoz.
A zselatint kinyomkodtam, egy kis lábosban alacsony hőmérsékleten felolvasztottam és vékony sugárban hozzácsorgattam a krémhez. Kézi habverővel nagy mozdulatokkal elkevertem benne.
A kávét elkevertem a tejjel, ízesítettem kevés rum-és mandula aromával. (Kevés porcukrot vagy édesítőt is tehet bele, aki édesen szereti.)
A babapiskótát a kávéba mártottam, és kiraktam a tortaforma alját. Ráöntöttem a krém felét, és megszórtam kakaóval.
Kiraktam a következő kávés babapiskótaréteggel, és ráöntöttem a krém másik felét. A szélét megszórtam kakaóval, a közepét reszelt tejcsokoládéval díszítettem.
Hűtőben pihent 3-4 órát, amíg a krém teljesen megdermedt.
A szeletekről már nem volt türelmem képeket készíteni, így is hatalmas önuralom kellett ahhoz, hogy az egész tortába ne harapjak bele...:)









17 megjegyzés:

heti menük írta...

A Tiramisu nálunk a "kifejezetten kedvelt édesség" kategóriába tartozik! Egyszerűen imádjuk! Kisebbik lányom szokta elkészíteni, szinte teljesen egyedül. Tortaként még nem valósítottam meg, pedig gyönyörűen néz ki! Fantasztikus a díszítése és meseszépen fényképezted:)

Csiperke írta...

Köszönöm! Tortaként most először csináltam, annyi csak a különbség, hogy így zselatin is került bele. Egyébként nálunk is az első számú kedvenc!:)

marisz57 írta...

Hát ez egyszerűen gyönyörű! Elfogadnék most egy szeletet belőle!
A kókuszcukrot nem ismerem, majd én is utánanézek.

Csiperke írta...

Bioboltban vettem, de azt hiszem, hogy a neten is lehet rendelni!

trollanyu írta...

De csodaszép így tortaként:) Biztos nagyon finom ez a kókuszcukor, még nem is láttam:)Nekem egyszer volt szalmonella fertőzésem, hát nem kívánom senkinek, de friss tojásból szoktam néha készíteni. Viszont én mindent megóstolok, még a nyers tésztákat, krémeket is, akkor meg már mindegy:)

Csiperke írta...

Mondjuk a nyers tésztát én is mindig megkóstolom, többet is kóstolgatok belőle, ha csoki is van benne, olyankor valahogy egyáltalán nem érdekel a szalmonella...
A kókuszcukor meg nekem nagyon bejön. Hasonlít a sötét nádcukorra, de szerintem jobb annál.

Roza írta...

Én az unokáim miatt idegenkedtem a nyers tojástól. De nagyon ötletes, ahogy kiváltottad.

Blogkonyha írta...

Azta, de guszta! Imádom a tiramisut, vagy így, vagy kehelyben...mennyei édesség!

Csiperke írta...

Köszönöm, de nem én találtam fel a spanyolviaszt Úgy tudom az igazi, eredeti tiramisu is hőkezelt tojással készül...

Csiperke írta...

Én is. :) Ez így tortaformában egy kicsit tortásabb ízű a tejszín és a zselatin miatt, de igazából nekem is jöhet így is úgy is...:)

Jámborné Budai Mónika írta...

Ügyes vagy,nagyon szép a tortád.
Igen az igazi hőkezelt tojással készül.Sokkal bíztonságosabb,főleg ebben a melegben.

Csiperke írta...

Köszönöm! :) Igen, azt hiszem maradok is a hőkezelésnél, biztos, ami biztos. Az íze nem lesz más tőle, csak így tuti nem lesz baj belőle.

Névtelen írta...

Ohh, Kedves Csiperke !

Ha 1-2 héttel korábban böngészem a blogodat....
A Mekis almástáska recepted miatt szoktam megkeresni az oldalt, de édesanyám születésnapjára pont tiramisutortát készítettem. Napokig keresgéltem, de nem találtam, így saját elképzelés alapján készült a torta. Bár nem lett rossz, de ez szerintem nagyobb sikert aratott volna.... most már gyakrabban járok ide, körülnézni :) Üdv.: Rara

Csiperke írta...

Biztos finom volt a te tortád is!! :)) Egyébként ha jobb oldalon felül megadod az email címedet, akkor a blogger automatikusan elküldi neked a legfrisebb bejegyzéseket. Ami nem kell kitörlöd, ami meg tetszik azt el tudod menteni.
Örülök minden látogatásodnak, további jó böngészést!

kiskutyanagykutya írta...

Csiperke! A kérdésem, hogy mennyi ideig marad ilyen formás a torta, mert én vasárnap akarom megcsinálni, szenteste enni belőle, de szerdán jön a következő turnus ünnepelni, és a felét szeretném addig megtartani.

Csiperke írta...

Szia! Elméletileg a zselatin miatt a formáját meg kell hogy tartsa akár négy napig is. A kérdés inkább az, hogy ti kibírjátok-e, hogy nem eszitek meg addig az egészet? :) Arra figyelj csak, hogy nagyon friss tojásból készítsd el, és akkor nem lesz vele gond.

Névtelen írta...

Köszönöm a gyors választ. Valóban, max. másnapig birja a túrótortám is, mert elfogy. Én azt is zselatinnal, meg tejszinnel szoktam késziteni, és a tejszinbe még habfixálót is teszek, hogy mutatósabb legyen, és az asztalon fél óra múlva ne kezdjen el folyni.