Keresés ebben a blogban

2011. február 15., kedd

Magvas grillezett kenyér






A tv paprika "Izlandi fogások" című sorozatában láttam ma ezt a grillezett kenyeret, és ahogy vége lett a műsornak, azonnal meg is csináltam. Ez lett a vacsoránk snidlinges túrókrémmel.

Hozzávalók:
200 ml langyos víz
2 gr friss élesztő
1 teáskanál cukor vagy méz
20 dkg fehér tönkölyliszt
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
csipet só
1 evőkanál olaj (hidegen sajtolt)
csipet feketebors
egy marék napraforgó, tökmag és fenyőmag keverék

A langyos vízbe beleszórtam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, beleszitáltam a lisztet, hozzáöntöttem az olajat, sóztam, borsoztam, és sima tésztává dagasztottam. A tésztát átkentem olajjal és meleg helyre tettem keleszteni. Nekem kb. 1 óra alatt a duplájára kelt.
A megkelt tésztához fenyőmagot, napraforgót és tökmagot kevertem, kinyújtottam és darabokra vágtam.
(A tésztát annyira kell vékonyra nyújtani, hogy a magvak kiálljanak belőle.)
A tésztadarabokat megkentem olajjal, sóztam,  frissen őrölt borsot szórtam rá, és forró serpenyőben sütöttem meg. Oldalanként 3-5 perc alatt sül meg, hőmérséklettől függően.
Salátákhoz, szaftosabb húsok, levesek, főzelékek mellé is jó választás lehet.

Nincsenek megjegyzések: