Keresés ebben a blogban

2010. november 18., csütörtök

Xylitol, az egészséges cukor

A xylitol az egyik legegészségesebb természetes édesítőszer, amit bűntudat nélkül használhatunk az ételeink elkészítéséhez. Nem hízlal, fogbarát, és nem emeli meg a vércukorszintet.
A xylitolt a kukoricacsutka rostjaiból nyerik ki almasav segítségével. Az így kinyert cukor energiatartalma csak 40%-a a finomított kristálycukornak. Lassan szívódik fel, erősíti a jóllakotság érzését. Cukorbetegek is fogyaszthatják, mivel glikémiás indexe alacsony, mindössze 7, így támogatja a stabil vércukorszintet. A xylitolt nem bontják le a szájban található baktériumok, így csökkenti a fogszuvasodás kockázatát, és gátolja a lepedékképződést.
Használhatjuk sütemények, torták, főtt és sült ételek, desszertek, fagylaltok, likőrök édesítésére.
Antibakteriális hatásánál fogva nem nyújt táptalajt a gombaféléknek, így
nem alkalmas élesztővel készült ételek, mint például kelt tészták készítésére.
Javasolt a 4-5 hetes hozzászoktatási időszak, mialatt a hagyományos cukorról fokozatosan térünk át a xylitolra. Az emésztést gyorsító hatása miatt nagy adagban fogyasztva hasmenést okozhat.
(Én ezt a mellékhatást nem tapasztaltam, de az érzékenyebb gyomrúaknak jobb a fokozatosság)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése