Keresés ebben a blogban

2012. november 14., szerda

Könnyű, olcsó, gyors: ropi házilag






Nincs benne hidrogénezett növényi zsír, sem tartósítószer. Nincs benne ízfokozó, sem egyéb adalékanyag.
Mindössze 4 összetevőből áll, mégis messze veri a bolti ropikat.
Véletlen kísérletezés szülte, de gyakran fogom készíteni, mert olcsó és nagyon finom. Ráadásul pillanatok alatt elkészül. Lehet ízesíteni sajttal, fokhagymával, különböző fűszerekkel, de így natúron is abszolút jó. Egy hét alatt már harmadszorra sütöm, annyira rákattantunk. Jól záródó dobozban napokig friss, ropogós marad. (Bár arra, hogy napokig ne egye meg senki, nem sok esély van.:)



Hozzávalók:
30 dkg liszt
12 dkg olvasztott liba vagy kacsazsír
15 dkg tejföl




A tészta hozzávalóit összegyúrom. Az olvasztott zsír miatt picit lágyabb lesz a tészta, de így hamarabb összeáll. Fóliába csomagolva a hűtőbe teszem néhány órára. A megkeményedett tésztát kb. fél centi vastagra nyújtom, csíkokra vágom, és a csíkokból pálcikákat sodrok. 180 fokra előmelegített sütőben ropogósra sütöm. (Nem néztem a pontos időt, de oda kell figyelni, mert hamar megsül.)






25 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon guszta! :)

Csiperke írta...

Köszi :)

Unknown írta...

hmmm :)

feherkriszti írta...

Hétvégén kipróbálom,köszönöm

Blogkonyha írta...

Hű, ez nagyon szuper recept. Van itthon minden hozzá. Nehogy holnap reggel ilyet süssek munka előtt... :o) Jól jönne ez a pohár!

heti menük írta...

Nagyon tetszik! Igazán kiváncsivá tettél: milyen lehet a házi ropi íze? Sejtésem szerint sokkal finomabb, mint a bolti ropié, úgyhogy ki kell próbálnom!...:)

Adél írta...

Nem ettem még ilyet, de szentül meg vagyok győződve, hogy finom !!

eMCee írta...

Libazsír helyett nem lehetne kókuszolajjal (zsírral)? Ki fogom próbálni.

Csiperke írta...

Írd meg majd, hogy ízlett! :)

Csiperke írta...

Azért csodálom az energiádat, hogy munka előtt még van kedved sütögetni! :))) Én inkább este vagyok toppon...

Csiperke írta...

Nekünk nagyon ízlik. De mivel nagyon olcsó, igazán nem veszítesz vele semmit, ha kipróbálod. :)

Csiperke írta...

Mi napok óta nem tudunk "lejönni a szerről." :)

Csiperke írta...

Szoktam kókuszzsírt használni, süteményeket is sütöttem már vele. Kipróbálhatod ezt is kókuszzsírral, de az íze nem lesz az igazi, mivel a ropi ízét igazából a kacsa/libazsír adja meg, a szűrt kókuszzsír pedig túlságosan is semleges ízű. Ráadásul ha lehűtöd a tésztát, az a kókuszzsírtól túlságosan megkeményedik, ha viszont nem hűtöd le, túl lágy marad. Szóval a sikert nem tudom garantálni. A kacsa/libazsír sem egészségtelen, a helyedben inkább ezekkel próbálnám. :)

Juditka írta...

Kipróbálom:)Jól jön a srácoknak, mert nálunk úgy is sok a jövés menés, / haverok, barátnők, /

Csiperke írta...

Remélem nektek is bejön. :)

HajniZoli írta...

Kíváncsivá tettél, mert a zsírtól azt mondanám, hogy omlós lesz. Disznózsírom van itthon, ezzel is jó lesz gondolom. Kipróbálom:-)

Éva írta...

Nagyon finom lehet guszta! Kipróbálom nekem is csak disznózsírom van, de biztos finom azzal is!

gionetta írta...

Hasonló sütim van, naggggyon finom! :-)))

Névtelen írta...

Köszi a receptet! Én margarint használtam libazsír helyett, mert az volt itthon, de így is fincsi lett.

Csiperke írta...

Örülök, hogy ízlett! Azért egyszer próbáld ki kacsazsírral is, nem fogod megbánni! ;)

Unknown írta...

Szia,
Megcsináltam a receptet, nagyon finom lett, a kacsazsír és a tejföl nagyon jó kombó.
Lehet, hogy nem vártam eleget a begyúrt tésztával, nem volt elég kemény, így sokszor összeragadt.
Nagy lukú tésztakészítővel akartam a pálcikákat "kinyomni".

A formával még van mit dolgozni, de az íze remek.
köszi

Csiperke írta...

Szia! Tésztakészítővel én még nem próbáltam, de ha túl lágy a tészta, tegyél nyugodtan hozzá még egy kis lisztet!

Unknown írta...

Megcsináltam,nagyon finom lett.Fokhagymás-tejfölös mártogatóval szuper partyfalat.Köszi

Névtelen írta...

És ebből a receptből kb. mekkora adag jön ki?

Andi66 írta...

Ez egy nagyon egyszerű és nagyszerű recept! Imádom!Köszi!