Keresés ebben a blogban

2011. április 27., szerda

Töltött pizza







A mai ebédhez kivettem reggel a fagyasztóból két darab csirkecombot, hogy megsüssem magunknak. Délelőtt átjött a legkedvesebbik szomszédunk azzal, hogy ráér, és segítene nekünk a lakásfelújításban. (Ami ma nem is lakásfelújítás volt igazából, hanem kertfelújítás.:) Nagyon örültünk neki, mert kicsit el voltunk maradva a tervezetthez képest, de egy pillanatra meg is rémültem. Holnap készülök piacra menni, és feltölteni a vészesen leapadt húskészletünket, mert már csak egy nagyobb egész csirke lapul a mélyhűtőben. Ez ebédig már nem olvadt volna ki, márpedig a szomszédot mindenképpen szerettem volna megvendégelni a kedvessége miatt, ezért muszáj volt a két combból alkotni valamit. A pizza mellett döntöttem, így a két csirkecombból végül négyen is bőségesen jóllaktunk. (Kapott a szomszéd menyasszonya is.:)

Hozzávalók a pizzatésztához:
25 dkg finomliszt
25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
3 dl víz
4-5 evőkanál olaj
2 dkg élesztő
1 teáskanál cukor


A hozzávalókat összegyúrtam, alaposan átdagasztottam, és letakarva meleg helyre tettem keleszteni.

Pizzaszósz:
3 dl sűrített paradicsom
1 nagyobb paradicsom
1 nagyobb hagyma
6 nagy gerezd fokhagyma
3-4 teáskanál bazsalikomos pesto
1 teáskanál oregánó
cukor, só ízlés szerint
olaj

A hagymát apróra vágtam, kevés olajon megdinszteltem, és hozzáadtam a kockára vágott paradicsomot. Átforgattam egy kicsit és hozzáadtam a fokhagymanyomón átpréselt fokhagymát is. Felöntöttem a paradicsomlével, ízesítettem a pestoval, az oregánóval, sóztam és cukroztam. Kicsit összeforraltam az egészet, majd lehúztam a tűzről.

A pizza tölteléke:
2 db csirkecomb
20 dkg gomba
20 dkg sajt
1 doboz konzervkukorica
2 fej lilahagyma
1 nagyobb paprika
gyros fűszersó
só,bors
olaj

A csirkecombot kifiléztem és egészen apróra vágtam. Fűszereztem a gyros fűszersóval, majd kevés olajon megpirítottam. Félretettem, és ugyanabban az edényben kevés olajon a felszeletelt gombát is átpirítottam. Sóztam, borsoztam, és miután megpirult hozzáadtam a vastagabb szeletekre vágott hagymát és paprikát, és kicsit megfonnyasztottam. Végül visszatettem a húst, és beleöntöttem a konzervkukoricát is. Jól átkevertem, és lehúztam a tűzről.

A megkelt pizzatésztát 6 részre osztottam. Mindegyiket kör alakúra nyújtottam. A felét megkentem paradicsomszósszal, megpakoltam a gombás-húsos keverékkel, és megszórtam sajttal. A tészta másik felét ráhajtottam, a szélét összenyomkodtam, és kicsit megsodortam.
A sütőt 200 fokra előmelegítettem. Amíg a sütő melegedett, kb 15 percig még kelt a tészta a töltelékkel együtt. A pizzákat megkentem olajjal, és készre sütöttem.

6 megjegyzés:

Mrita írta...

Hát ez nagyon finom!!!

Csiperke írta...

Tényleg az volt! :))

Kreatív konyha írta...

Nagyon extrán néz ki! Nem kellett volna megnéznem a képeket, mert mától nem eszem vacsorát, viszont ez a calzone szíven ütött.... jobban mondva gyomron :)

Csiperke írta...

:))) Nekem is kéne már diétáznom. Nem kicsit, nagyon...

Kreatív konyha írta...

Szerintem lehetetlen dolog diétázni, és gasztroblogot írni :), sokszor úgy érzem, hogy már a szakácskönyvek olvasásakor is hízom :)

Csiperke írta...

Mióta írom a blogot 2 kg-ot híztam, pedig eddig sem voltam kis darab...:(
Meg kell valahogy találni a megfelelő egyensúlyt, vagy a blogomból fogyókúrás blogot csinálni, mert ennek nem lesz így jó vége...
Azelőtt kb kéthavonta csináltam süteményt, most hetente legalább kétszer. A férjem, aki elméletileg nem szereti az édességet, már reklamál ha nincs itthon süti.
Mi lesz így velünk? (bezzeg ő nem hízik...:)