Keresés ebben a blogban

2011. február 14., hétfő

Bounty szelet






Bounty szeletet először tavaly karácsonykor csináltam, és hatalmas sikere volt a családban. Most egy kicsit egészségesebb összetevőkkel készítettem el, hogy lekiismeretfurdalás nélkül élvezhessem ezt a finom sütit. Ugyanezekkel az arányokkal nyugodtan elkészíthető finomliszttel és cukorral is.
Legjobb, ha előző nap elkészítjük, mert akkor a legfinomabb, ha a krém már jól megpuhította a tésztát.
Kisebb tepsiben is megsüthetjük, én most egy 22 cm-es tortaformában sütöttem. Ez tulajdonképpen egy fél adag, de ez sem kevés. Nagy családban érdemes a dupláját elkészíteni.

Hozzávalók a tésztához:
140 gr fehér tönkölyliszt (vagy finomliszt)
60 gr vaj
75 gr xylitol (vagy porcukor)
fél evőkanál kakaó
fél csomag sütőpor
1 tojás

Kókuszréteg:
3 tojás fehérje
100 gr xylitol (vagy porcukor)
8-10 dkg kókuszreszelék

Sárga krém:
3 tojás sárgája
100 gr xylitol (vagy porcukor)
1 evőkanál kukoricakeményítő
80 gr vaj
2 dl tej

1 tábla jó minőségű étcsokoládé
1 evőkanál vaj

A tésztához a vajat elmorzsoltam a sütőporral elkevert liszttel, cukorral és kakóval, hozzátettem a tojást, és szép simára gyúrtam. Betettem a hűtőbe pihenni, amíg a krémeket elkészítettem.

A tojás sárgáját habosra kevertem a xylitollal, majd hozzákevertem a keményítőt is.
A tejet felforraltam, és vékony sugárban folyamatos kevergetés mellett hozzákevertem a cukros tojáshoz. Az egészet visszaöntöttem a fazékba amiben a tejet forraltam, és alacsony lángon folyamatos kevergetés melett sűrűre főztem. Amikor picit hűlt, de még meleg volt, elkevertem benne a vajat is.
A krémet szintén a hűtőszekrénybe tettem, hogy lehűljön.

A tojás fehérjét habosra vertem a xylitollal, és óvatosan beleforgattam a kókuszreszeléket.

A tésztát két egyenlő részre osztottam, és tortaforma méretűre nyújtottam. Az első lapot a kivajazott tortaformába tettem, rásimítottam a kókuszos habot, és erre tettem a második tésztalapot.
Előmelegített, közepes hőmérsékletű sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem. (Mielőtt késznek nyivánítanánk a süteményt, azért végezzünk tűpróbát.)
Miután a sütemény kihűlt, rákentem a sárga krémet.

A csokoládét összetörtem, a vajjal gőz felett megolvasztottam, és a süteményre kentem.
A krémen elég nehéz egyenletesen elolszatni a csokoládét, nekem most nem is sikerült, de az ízén ez semmit nem változtat. Ronda, de finom.:)

2 megjegyzés:

heti menük írta...

Csak most vettem észre ezt a gyönyörűséget!:) Vasárnap ebéd után lesz szervírozva, szerintem nálunk is hatalmas sikere lesz!...(és nem is ronda!)

Csiperke írta...

Azóta nálunk már sokszor volt, és valahogy nem tudjuk megunni...:))