Keresés ebben a blogban

2015. február 1., vasárnap

Zöldséges csirkeragu





Egyszerű, gyors és nagyon finom. Ehetjük tésztával, rizzsel, krumplival, vagy csak úgy magában.
Ha dupla mennyiségű zöldséggel készítjük, köret sem kell hozzá.

Hozzávalók:
2 db csirkecombfilé bőr nélkül
40 dkg mirelit vegyes zöldség
1 púpozott ek zsír, vagy 2 ek. olaj (nálam most éppen kókuzszsír)
1 dl tejszín
2 ek tejföl
2 gerezd fokhagyma
1 ek mustár
só, bors, majoranna

Egy mélyebb serpenyőben felhevítjük a zsírt, és beledobjuk a felkockázott csirkét. Sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük a majorannával, majd hozzákeverjük a mustárt is. Amikor már pirul a húsdarabok széle, a zúzott fokhagymát is beletesszük, és még egy percig pirítjuk. Felöntjük a tejszínnel és elkeverjük benne a tejfölt is. Hozzáadjuk a fagyos zöldségeket is, annyi vizet adunk hozzá, hogy teljesen ellepje, és alacsony lángon főzzük tovább. Mire a víz elfő, a hús és a zöldségek is tökéletesen megpuhulnak. Ha szükséges, a végén még sózzuk, borsozzuk.



38 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon tetszik ez a recepted. Már tegnap is nézegettem, hétvégén kipróbálom!

Csiperke írta...

Köszi Éva! Majd írd meg hogy ízlett! :)

Audrey80 írta...

Szia, most találtam rá a blogodra, hasonlót szoktam én is csinálni, most megpróbálom majd a te verziódat.

Csiperke írta...

Szia! Kíváncsian várom majd, hogy ízlik...:)

Zsuzsa írta...

Egy csirkecombfilé kb. hány dkg?

Audrey80 írta...

Nekem nem főtt el a víz, de ezen túllendültem, hogy kicsit masszás, jól ment a rizshez. Ja, és pulykával csináltam, finom lett. Mondjuk a tejszín nem ront el semmit :)

Csiperke írta...

Kb 20 dkg

Névtelen írta...

En is igy csinalom de a tejszint csak a vegen adom hozza,amikor mar megpuhult a hus meg a zoldseg. Mi tesztaval szeretjuk a legjobban.

Judit írta...

Szentségtörést követtem el,párom semmilyen szárnyast nem eszik meg,ezért ksrajjal csináltam, nagyon finom lett��

Névtelen írta...

Szia Csiperke!Nagyon fincsi lett.Beiktatjuk új főételnek.:)

Unknown írta...

Szia Csiperke, még kész sincs, csak a fakanalat nyalogatom, de máris oda vagyok tőle. Nagyon finom ☺️

Csiperke írta...

Rám is ilyen hatással szokott lenni. Örülök, hogy ízlik. :)

Fekecs József köszönöm a jó tanácsot! írta...

igen jól néz ki hát megcsinálom😊

Unknown írta...

Melle húsából sokat készítek igy , mivel legjobban csak így fogy el. Én is készítettem már disznó combból is mert a vejem szereti a mustáros dolgokat és ha itt van ezeket kell neki készítenem . Valóban nagyon isteni a zöldséges változata !

Jutka írta...

Nagyon tetszik ez a recept..Vasárnap elfogom készíteni,,gyerekeim jönnek ebédre.

Unknown írta...

Én egy kis citromlével még megbolondítottam, és a végén nagyon apróra vágott zöldség zöldjével meghintettem...!! A fiam szakács..., de neki is nagyon ízlett...!! :) :) :) Nem tudtuk eldönteni, hogy mivel lenne finomabb, rizsával, vagy tésztával..., végül is a tészta mellett maradtunk! :) :)

Unknown írta...

Már többször is elkészítettem. Gyors, finom, elronthatatlan. A családnak és a barátoknak is nagyon ízlett.
Köszönöm szépen a receptet.

Inka51 írta...

Nagyon finomnak tűnik, el fogom készíteni. Annyit akarok rajta változtatni, hogy annyi zöldséggel készítem, hogy az legyen a garnírung.


Unknown írta...

Nagyon jól néz ki 😋, éppen készítem de már az illata is nagyon jó 😉

Unknown írta...

Isteni finom, köszönöm az ötletet :)

Unknown írta...

Szia csiperke én most fogom először kipróbálni de fagyasztot zöldséget nem találtam. Hanem konzerves. Mexicoi konzervem van ithon esetleg az is jo hozzá

Csiperke írta...

Konzerv zöldséggel is jó lesz, de azt akkor a legvégén add hozzá, főzni nem kell, csak összemelegíteni.

omami írta...

Most találtam meg a receptet, készül csirkemell filéből, az előkóstolás eredménye, nagyon nagyon finom. Köszönöm Csiperke.

Kátya írta...

Örülök ennek a receptek, mert az én zöldséges csirkemben a hús egyben van, a zöldség pedig v.hagyma, sárgarépa, kelbimbo és gomba. Sütőben, Pataki tálban készül, és nagyon finom, de kicsit hosszú ideig. Ez biztosan jóval kevesebb idő, pláne a fagyasztott zöldség miatt(én francia saláta z.keverekre gondoltam) Remélem finom lesz ez az általam nyári zöldséges csirkenek elnevezett változat! Köszönöm!!

Unknown írta...

Én most készítem másodszor, először is nagyon finom lett, de mire észbe kaptam már meg is ették minden köret nélkül, most rizs készül mellé. Köszi a receptet.

Unknown írta...

Nagyon otletes recept, ma ez lesz az ebed..kosziiii

Névtelen írta...

Köszönöm szépen a receptet megpróbáltatás elkészítési.

Unknown írta...

Most készítem először! Nagyon jól néz ki👌!

Edit írta...

Lehetne disznóhúsból is készíteni?

Csiperke írta...

Lehet, csak a disznóhúsnak több idő kell, hogy megpuhuljon. Mindenképpen apró kockákra vágjad, és pároljad majdnem puhára, mielőtt a tejszínt és a többit beleteszed.

Edit írta...

Koszonom a gyors választ. Holnap ezt ebédeljuk😊

Csiperke írta...

Majd írd meg hogy ízlett! :)

Edit írta...

Ok megírom

Edit írta...

Szia Csiperke. Nagyon finom lett a ragú, én kis gombát is tettem bele. Kôszi a receptet😊

Kátya írta...

Én fél kg -os kiszerelése szoktam venni a Lidl -ben, abban 4 db van. Csak elohutott!

Csiperke írta...

Örülök, hogy ízlett! :)

Névtelen írta...

Utálom a tejfölt, lehet csak tejszínnel? Köszi a válaszod.

Névtelen írta...

lehet.