Keresés ebben a blogban

2013. február 21., csütörtök

"Zsírdiéta"

Mivel az elmúlt napokban nagyon sok emailt kaptam a kacsazsíros poszt kapcsán, közzéteszem dr. Légrády Péter szempontjait az egészséges étkezéshez. Bár ez sok orvosnál, dietetikusnál még ma is kiverné a biztosítékot, én élő bizonyíték vagyok arra, hogy működik! Csak egy apró megjegyzés: Légrády doktor már 20 évvel ezelőtt is azt mondta, hogy a napi ötszöri étkezés helytelen az emésztés szempontjából.
A háziorvosom egészen az elmúlt évig folymatosan azt mondogatta nekem: egyen naponta ötször keveset. Tavaly aztán elment egy továbbképzésre, ahonnan úgy jött vissza, hogy a tudomány mai állása szerint mégis a napi háromszori étkezés a helyes...

1. Legyen bőséges a reggeli, tartalmazzon a jó emésztőrendszeri működéshez elegendő zsírt !
2. Legyen még egy kiadós étkezés a délután folyamán, szintén a jó működéshez elegendő zsírtartalommal !
3. A bőséges étkezésekhez fogyasszunk sok savanyúságot vagy savanyú italt és sok rostot, illetve gyümölcsöt!
4. Az édességet (desszertet) közvetlenül a nagy étkezések utánra időzítsük !
5. Legyen bőséges a napi folyadékfogyasztás (ásvány)víz, tej, gyümölcslé ajánlhatók, míg a cukrozott italokat, szörpöket kerüljük !
6. Legyen – ha szükséges – a vacsora kis mennyiségű: főleg fehérjéből álló, sok rosttal (salátával, gyümölccsel) – a lehető legkevesebb szénhidráttal és zsírral !
7. Ne eszegessünk (nassoljunk) a nagy étkezések között !
8. Gyümölcsöt bőségesen fogyasszunk, lehetőleg a két nagy étkezés után !
9. A legbőségesebb étkezés se legyen több, mint amennyi jólesik – fokozatosan térjünk át a nagyobb étkezésekre!
10. Ne vigyünk be a szükségesnél több kalóriát ! – ha pedig mégis, akkor a többletet mozgással, sporttal dolgozzuk le!
11. Bármely étel egymást követő napokon való fogyasztása csökkenti a kiváltott inger erősségét, (ez az epeműködésre utal) ezért változatosan étkezzünk !
12. Ha csak tojás-ételt eszünk, akkor az legalább három tojásból álljon! – de semmiképp se gyakrabban mint másnaponta!

8 megjegyzés:

gionetta írta...

Hálás köszönet az összefoglalóért!!! Még mindig nem olvastam el teljesen a könyvet. :-(

Ahogy már írtam, a férjem eszerint evett, bár sosem hallott Légrády doktorról és minden kín nélkül leadott 8 kilót villámgyorsan, úgy hogy nem vacsorázott. Én is ezt követem most és nekem nagyon nehezem indult meg, de most már szépen halad lefelé a súlyom. Nem vacsorázom, az ebéd az utolsó étkezésem, általában kívánok valami édeset utána, ilyenkor eszem egy kis sütit vagy zabkekszet. Ha mégis nagyon ennék valamit este, van elkészített saláta a hűtőben. Csak ajánlani tudom ezt a fajta életvitelt! És a citromos vizet ebéd után: 1 citrom belefacsarva 2 dl vízbe. Akinek ez sok lenne, az öntse 1 l vízbe és az iszogassa a két étkezés után egyenlően elosztva. :-))

Csiperke írta...

Édesség nekem is kell! Fél szelet süti, vagy néhány kocka csoki, de minimum egy habos kávé.:))
Én is citromozok, fél-fél citrom 2-3 dl vízbe étkezések után.
De a fogyás csak hab a tortán. Igazán boldoggá az tesz, hogy már sokkal kevesebb gyógyszert szedek, és egyre jobban vagyok!

gionetta írta...

Ez a legjobb hír Csiperke! Amikor a jó eredményeket írtad én annyira kívántam, hogy a legnagyobb álmod is a végén valóra váljon! Én a fogyás miatt csinálom, pontosabban választottam életformámnak, hogy ne kelljen majd gyógyszert szednem, ne fájjon a hátam, térdem. Ehhez még tornázom is, callanetics-et heti 5-6 alkalommal. Kívánom magunknak a legjobbat! :-))

Csiperke írta...

Igen, igen! :) Köszönöm, én is a legjobbakat kívánom neked!
Persze, mindenképpen akarok fogyni, mert a gerincemet is muszáj tehermentesíteni.

martinelli írta...

Én ebben az egészben a gyümölcsfogyasztás időzítésén csodálkozom. Lehet ebben a tekintetben is ellent mondanak a vélemények. Nekem a gyümölcs mindig haspuffadást okozott, ezért elég keveset fogyasztottam. Aztán találtam egy videót, egy orvos tanácsolta, hogy gyümölcsöt általában reggel, ha nem, akkor mindenképp éhgyomorra kell enni, mert a gyümölcs a vastagbélben szívódik fel, és ha ételre rá eszed, megáll a gyomorban, erjedni kezd és puffaszt. Én kipróbáltam a reggeli gyümölcsevést és már egy éve azt eszem, kutya bajom, nem fáj az epém, nem puffadok tőle és nagyon jól érzem magam.

Timie írta...

Kezdek arra rájönni, hogy ha nem vacsizunk attól tuti fogyni fogunk, így én kipróbálom a vacsorára valami lightos-at eszünk és beszámolok róla két hét múlva, de ahogy nézem a cukrom kezd már most rendeződni, ami azért még hihetetlen, de azt tudom, hogy ilyenkor úgy alapban 5,6-5,8 között lenni(amikor fáj a fejem mindig meg szoktam nézni általában akkor magasabb szokott lenni egy picivel), és most néztem 4,8 :)) Igaz kicsit kóválygok, gondolom hozzá szokott a szervezetem a picit magasabb cukorhoz, de mindjárt eszek valami gyümölcsöt, vagy valamit, de lehet csak ez a jó fajta időjárás teszi :)
Ebéd után én is benyomtam gyorsba egy csokis nápolyit :))
Erika: itt is köszönöm a levelezésünket, lehet még írni fogok.

Csiperke írta...

Hááát nem tudom, nem vagyok orvos. Mondjuk engem a gyümölcs sose puffasztott, de még a híresen puffadó férjemet sem. :))
Ettől függetlenül én a reggelihez-ebédhez inkább sok zöldséget fogyasztok, és utána muszáj ennem egy kis nasit. Így nálam abszolút estére marad a gyümölcs. Kivételt képez, ha valami gyümölcsös húst készítek, mert az nálunk nagy kedvenc.

Csiperke írta...

Igazán nincs mit! :) Nagyon kíváncsi leszek az eredményeidre! Mindenképpen írd meg hogy alakulsz! :)