Keresés ebben a blogban

2013. február 28., csütörtök

Olívás-ketchupos-mustáros pácban sült lapocka




Sokadik változat a házi szendvicshúsokhoz. Ehhez hasonló pácot már sokszor használtam szárnyasokhoz, de ma gondoltam egy merészet, és kipróbáltam sertéshez is. Persze maradhatnék a már jól bevált, sikeres pácoknál, de mi vinné előre a világot, ha nem a kísérletezés?  Szerencsére ez a kísérlet is jól sült el, a hús nagyon finom lett. (Férj szerint idáig a legjobb, de ő mindegyikre ezt mondja:)
Ilyen szendvics készült belőle tükörtojással, sült hagymával és sajttal, rozsos hamburgerzsömlébe rejtve:




Hozzávalók kb.1 kg lapockához:
2-3 ek olívaolaj
2 ek ketchup
1 ek mustár
1 tk méz
1 tk vörösborecet (vagy balzsamecet)
1 nagyobb vagy két normál gerezd fokhagyma
csipetnyi a következő fűszerekből:
rozmaring, majoranna, kömény, cayenne bors (vagy chili), fekete bors
és természetesen só

Egy nagyobb darab lapockát körbefarigcsáltam, hogy egy szépen szeletelhető darabot kapjak. A levágott darabokból rizses hús készült. A pác hozzávalóit összekevertem, és bekentem vele a húst, amit aztán két órán keresztül pihentettem a hűtőben.
Egy mélyebb serpenyőben egy evőkanál kacsazsírt hevítettem. A húsról óvatosan egy késsel körben lehúztam a pácot, úgy, hogy egy cseppje se vesszen kárba. A lapockát magas hőmérsékleten körbepirítottam a kacsazsírban, majd takarékra vettem a lángot. Visszaöntöttem a húsra a pácot, és felöntöttem kevés vízzel. Lefedve alacsony hőmérsékleten sütöttem, amíg teljesen megpuhult, és a víz elpárolgott alóla. A hőmérsékletet feljebb vettem, és újra körbepirítottam a lapockát.







6 megjegyzés:

heti menük írta...

Megint nagyot nyeltem! Izgalmas fűszerezésű ez a lapocka! Nagyon guszta. Elkészítettem a grill kenyeredet, amit a BBQ oldalashoz tálaltál. Isteni lett! Holnap posztolom. Az én gasztronómiai ismereteimet tutira előbbre viszed az ilyen és hasonló ötletekkel. Köszi:)

Csiperke írta...

Örülök, hogy ízlik! :) Szeretnék én hagyományosabban főzni, de valahogy nem megy. Mintha valami belső kényszer hajtana, hogy állandóan kísérletezzek...:))

gionetta írta...

Ez megint egy költemény Csiperke! :-))

Csiperke írta...

Igazán köszönöm! :)

Blogkonyha írta...

Én is nyelek a képek láttán! Nagyon guszta husika és abban a zsemlében....Nyami.

Unknown írta...

Csikecombbal valami hasonlót és sutőbe sutőbe sutni