Keresés ebben a blogban

2012. november 5., hétfő

Banános-túrós muffin





A testvéremék pénteken átruccantak a szomszédos Ausztriába, és anyuval együtt vigyáztunk a kisebbik gyerkőcre. Gondoltam meglepem őket valami finomsággal, mire hazajönnek. Körülnéztem a hűtőben és rengeteg túrót láttam, a gyümölcsöskosárban viszont erősen barnuló banánokat. A banánt összeházasítottam a túróval, és így született meg ez a muffin. A kóstolói szerint olyan, mint a banános túrórudi. Ebből a mennyiségből egyébként éppen 10 db lett.
(A kép mobillal készült, ezért elég életlen, de sajna nem volt nálam fényképezőgép.)

Hozzávalók:
2 tojás
10 dkg cukor (nyírfacukor)
12 dkg liszt
3 dkg kakaó
50 g olvasztott vaj
0,5 dl tej
1 tk szódabikarbóna
csipet só
1 tk vanília esszencia
túrós részhez:
25 dkg túró
1 érett banán
1 ek citromlé
fél citrom reszelt héja
2 ek cukor (nyírfacukor)
1 tojás
tetejére:
10 dkg étcsokoládé
0,5 dl tejszín

A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd a vajat is hozzácsorgatjuk. Beleöntjük a tejet és a vaníliaesszenciát. Elkeverjük benne az előzőleg csomómentesre kevert száraz összetevőket is.
A túrót és a banánt villával vagy botmixerrel összetörjük, belereszeljük a citromhéjat, és belekeverjük a  citromlét a cukrot és a tojást.
Szilikon (vagy kivajazott) muffinformák alján eloszlatunk fél evőkanál tésztát, erre egy evőkanál túrós tölteléket teszünk, végül újabb fél evőkanálnyi tésztával borítjuk be. (Nem biztos, hogy teljesen el tudjuk oszlatni a töltelék tetején, de sülés közben szét fog terülni a tészta, és befedi teljesen.)
180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig süssük. Inkább nézzünk rá gyakrabban, de ne süssük túl, mert akkor száraz, fojtós lesz az egyébként puha, lágy tészta. Ha beleszúrjuk a tűt és nem ragad rá semmi, azonnal vegyük ki a sütőből, akkor finom puha marad.
A tejszínt felforraljuk, lehúzzuk a tűzről, és beletördeljük a csokoládét. Hagyjuk magától elolvadni, majd keverjük simára, és vonjuk be vele a muffinok tetejét.

6 megjegyzés:

heti menük írta...

Szerintem a kép tökéletesen visszaadja a csodásan sikerült muffinok valódiságát! Gyönyörűek:)

Csiperke írta...

Köszönöm! :))

Juditka írta...

Nem az számít milyen a kép minősége, hanem milyen a képen látható finomságok íze:)Nagyon guszta kis muffinok.

Csiperke írta...

Az íze nem volt homályos...:)))

Blogkonyha írta...

Baromi guszta! Én is szívesen hazatérnék ilyen finom meglepetésre! Csábítóak!

Roza írta...

Nagyon ínycsiklandozóra sikeredtek a muffinok!:)
Legközelebb én is elkészítem az unokáimnak, ők imádják a muffint:)