Keresés ebben a blogban

2012. október 8., hétfő

Sült kacsacomb fehérboros bulgurral és sült répával






A sült répa egy ideje nagy kedvencem, sokszor belecsempészem a köretekbe. A kacsacomb most egyszerű fűszerezéssel készült, de ez a fenséges szárnyas akkor is nagyon finom, ha az ízesítése nincs túlbonyolítva. (Bár a narancsos kacsacomb még mindig vezeti a toplistát.:)
Ez az étel a Like magazin számára készült, és a múlt csütörtöki számban jelent meg. Bulgur helyett elkészíthető rizzsel is.



Hozzávalók:
30 dkg bulgur
6 dl víz
1 dl száraz fehérbor
2 szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kk bazsalikom
só, bors
1 ek kacsazsír (vagy olaj)

3 nagyobb szál sárgarépa
só, bors
1 tk kacsazsír (vagy olaj)

4 db kacsacomb
só, bors, majoranna
1-2 babérlevél
1 ek kacsazsír



A kacsacombokat megsóztam és kevés zsíron mindkét oldalukat néhány percig elősütöttem. A bőrtelen oldalukat megszórtam majorannával és frissen őrölt borssal. Egy tepsibe egy evőkanálnyi kacsazsírt tettem, rámorzsoltam a babérlevelet, és ráhelyeztem a combokat a bőrös felükkel lefelé. A tepsit lefedtem alufóliával, és 160 fokra előmelegített sütőbe tettem. A combokat fél óránként megfordítottam, majd amikor megpuhult levettem a fóliát. A a hőmérsékletet feljebb vettem 200 fokra, és a combokat bőrös felükkel felfelé még néhány percig pirítottam.

Az újhagymát apróra vágtam, és egy pici zsíron megfonnyasztottam. Hozzáadtam a bulgurt, és egy percig pirítottam, majd beletettem a zúzott fokhagymát is. Felöntöttem a fehérborral, és tovább kevergettem, amíg a bor elpárolgott. Beleöntöttem a vizet, sóztam, borsoztam és beleszórtam a bazsalikomot. Amikor a víz felforrt, lefedtem, és alacsony lángon főztem tovább, amíg a bulgur az összes vizet magába szívta.

A répákat megpucoltam, és a krumplipucolóval  hajszálvékony szeletekre vágtam. Egy wokban teáskanálnyi zsírt hevítettem, és rádobtam a répát. Folyamatosan kevergetve-forgatva néhány perc alatt megsütöttem. Miután megsült, sóztam és borsoztam.





8 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Jöttem máris megnézni! Tyű, a mindenit, ez is nagyon guszta lett! Nagyon szeretem a kacsát. A melle is nagyon finom. Én azt csináltam egyszer, roston répával ...

heti menük írta...

A LIKE magazin olvasói és személy szerint én is el vagyunk bűvölve a recepttől! Egyszerű, finom, önmagáért beszél! A kacsazsír-fehérbor párosítás pedig egyszerűen mennyei:)

Petra írta...

Gratulálok a megjelenéshez! Csatlakozom az előttem szólókhoz, elbűvölődtem. :)))

Roza írta...

Nagyon ínycsiklandozó még képen is!:)

Csiperke írta...

Ez két hete készült, de holnap is kacsát csinálok, mert mi is nagyon-nagyon szeretjük! :)

Csiperke írta...

Nagyon köszönöm! :))

Csiperke írta...

Igazán köszönöm Petra! :)

Csiperke írta...

Köszönöm Róza! :)