Keresés ebben a blogban

2012. október 27., szombat

Malac-gulyás a sütőből






Ez a módszer olyan embereknek való, akik hozzám hasonlóan utálják, amikor a pörköltszag mindenbe beeszi magát főzés közben. Én nem vagyok nagy pörkölt rajongó, ha a férjemnek nem a pörkölt alapú ételek lennének a kedvencei, talán sose csinálnék. Neki szívesen elkészítem, de nagyon nem szeretem, amikor az egész lakásban tömény kajaszag van, és még a hajamból is ez árad.
Ma, amikor a férjem azt mondta, hogy gulyáslevest enne, eszembe jutott a Jamie Oliver féle, sütőben készülő pörkölt, és úgy döntöttem, hogy a gulyást is sütőben fogom elkészíteni. Igaz, a főzés első fázisa tűzhelyen történik, de a legszagosabb része a sütőben zajlik, így a lakásban nem lesz olyan tömény a pörkölt illat, sokkal könnyebben kiszellőzik. A végeredmény tökéletes gulyás, talán egy kicsit még intenzívebb ízzel. Hirtelen jött a kívánság, nem volt itthon marhahús, ezért most malacból főztem.
Nézzétek el nekem, hogy a kép kivételesen nem a sajátom, mert a sötét, borús idő miatt egyszerűen nem tudtam elfogadhatót készíteni. (De pontosan így nézett ki az én gulyásom is. :) (Kép forrása itt)

Hozzávalók:
80 dkg malac comb (csont és bőr nélkül)
1 púpozott evőkanál kacsazsír
2-3 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
2 nagyobb paradicsom
2 nagyobb paprika
1 evőkanál pirospaprika
5-6 szál sárgarépa
3 szál fehérrépa
6-8 szem krumpli
3 szál angolzeller (vagy egy kis darab gumós zeller)
2 kávéskanál kömény
só, bors

A hagymát a zsíron megdinszteltem egy olyan fazékban, aminek nincs műanyag alkatrésze. Felöntöttem annyi vízzel, ami ellepi. Visszafőztem zsírjára, majd  rádobtam a kockára vágott húst, és fehéredésig pirítottam. Hozzáadtam az áttört fokhagymát, a felszeletelt paprikát, zellert, paradicsomot, és elkevertem benne a pirospaprikát. Sóztam, borsoztam és beletettem a kömény felét. A fazekat lefedtem és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. A malac viszonylag hamar, kb. 25 perc alatt megpuhult. Kivettem a fazekat, beletettem a zöldségeket, a kömény másik felét, és visszatettem a sütőbe. A hőmérsékletet feljebb vettem kb. 200-210 fokra, és a sütőben fejeztem be a főzést. Az utolsó fázist, a zöldségek levesbe főzését egyébként már csinálhatjuk a tűzhelyen is, az hamar megvan és nem is annyira "szagos".


7 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Ha most pont nem gulyást főznék, esküszöm átsétálnék a boltba húsért, olyan guszta a levesed! Most fő, már csak a csipetkét kell belecsipegetni... Szuper fotó, egy receptkönyvben is megállná a helyét!

Csiperke írta...

Krisz, nagyon aranyos vagy! És büszkén zsebelném be a dicséretet, ha nem írtam volna a bevezetőmben, hogy a képet kölcsönöztem egy profitól, mert ebben az időben képtelen voltam jó képet csinálni. Bár tudnék egyébként ilyet! De ehhez először egy jó gép kellene...

Blogkonyha írta...

Pont az utolsó mondatot nem olvastam el, mert már görgettem lefelé a hozzávalókhoz, hogy nálad miként áll össze... Mindegy, akkor is szuper a kép!

Csiperke írta...

Sokat kutattam, mire ilyen jót találtam...:))

trollanyu írta...

Ritkán fözök gulyást, pedig azt szeretem, csak a pörköltet nem, főleg nem a csirkét. De sütőben én is gyakran készítek mindenféle ragus ételt, mert szerintem még az íze is más lesz, sokkal finomabb. Ma megsütöttem a mekis táskádat kétféle ízben, nagyon szuper lett. Nem is mondtam semmit, egyszercsak megszólat az egyk gyerek, ez olyan, mint a mekiben. Pedig nem is járunk oda, szóval köszi a receptet, majd valamikor felkerül a blogra:)

Csiperke írta...

Igen, sütőben készítve intenzívebb ezeknek az ételeknek az íze.
Örülök, hogy sikere volt a receptnek a családban! :))

Juditka írta...

A párom díjazná a gulyást, de még malacból pont ezt nem főztem. Hát igen,jönnek a ködös, borongós, nyirkos idők:( Imádom az őszt- ha szép napsütéses!!