Keresés ebben a blogban

2012. április 12., csütörtök

Óriás vaníliás csiga





Eredetileg vaníliás kalácsnak akartam nevezni, de az öcsém szerint ez nem kalács. Gondoltam akkor tekercsnek nevezem, de könyörgött, hogy azt ne tegyem. Végül csiga lett, de erről nem szóltam neki, mert lehet, hogy ezt is megvétózta volna.
A tészta tulajdonképpen az aranygaluskáé, de nevezhetjük divatosan monkey breadnak is. Ugyanis a két édesség ikertestvér, az összetételük és elkészítésük ugyanaz, csak az egyik dióba, a másik fahéjba van forgatva.
Na de én most az aranygaluskás irányba kívántam elmenni a vaníliás-diós ízvilággal. Csak itt a vanília most nem öntet lett, hanem töltelék. A végeredmény egy abbahagyhatatlan, könnyű finomság, ami inkább ízletes, mint látványos. (Persze kit érdekel a külcsín, ha ilyen nemes a belbecs!:)
A vaníliapudingba belecsempésztem egy kis narancslikőrt is. Természetesen ez elhagyható, de ha van otthon, akkor nem érdemes kihagyni, mert nagyon finom lesz tőle. Ahogy a citromhéj is sokat dobott rajta. Aki nem szereti, mazsolát ne tegyen bele. (Vagy piszkálja ki belőle:)
Mivel sehonnan semmi nem folyik belőle, tökéletesen el lehet csomagolni reggelinek, vagy tízórainak, vagy uzsonnának, vagy piknikre, vagy csak úgy....
Ui. A kelt tészták általában igazán csak frissen jók. Ez egy nap elteltével még finomabb lett. Ki érti ezt?

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1,5 dl tej
1 tojás
3 evőkanál olvasztott vaj
2 dkg friss élesztő (vagy 1 tasak szárított)
3 evőkanál cukor
töltelék:
1 csomag vaníliás pudingpor
0,5 l tej + 3 ek cukor
1 citrom reszelt héja
2 ek narancslikőr
5 dkg mazsola
a tetejére:
1-2 evőkanál olvasztott vaj
5 dkg darált dió
5 dkg kristálycukor

A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne egy evőkanál cukrot, és belemorzsoltam az élesztőt. Miután felfutott, elkevertem benne a tojást, a maradék cukrot, az olvasztott vajat, és beleszitáltam a lisztet. Rugalmas tésztát gyúrtam belőle, és letakarva meleg helyen a duplájára kelesztettem.
Közben a vaníliapudingot a szokásos módon megfőztem, belekevertem a citromhéjat és a narancslikőrt.
A megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtottam, megkentem a vaníliapudinggal és megszórtam mazsolával.



Szorosan feltekertem, egy ecset segítségével körben megkentem mindenhol olvasztott vajjal, és megszórtam a dió és a cukor keverékével.
Összetekerve tepsire fektettem, és hagytam, hogy újra megkeljen. 170 fokra előmelegített sütőben kb. 40 percig sütöttem.







Nincsenek megjegyzések: