Keresés ebben a blogban

2012. február 18., szombat

Tepertős-kolbászos pogácsa hajtogatás nélkül








Egy ideje újra rákattantam a kacsa/libazsírra. Eleinte készen vettem a zsírt, de hamar leszoktam róla, mert nem voltam teljesen biztos benne, hogy az van a dobozban ami rá van írva. Ha én veszem a hájat a piacon, garantáltan liba vagy kacsazsírt fogok kisütni belőle, ráadásul jóval olcsóbban.
Mindig testhájat veszek, mert abból több zsír sül ki, mint a bőrösből. A visszamaradt kevéske tepertőt általában a férjem szokta megenni. Tegnapelőtt is sütöttem ki hájat, de az a fránya töpörtyű most csak nem akart elfogyni.
Kézenfekvő megoldásnak látszott, hogy pogácsát készítsek belőle, de annyi nem volt amennyi a pogihoz kellett volna, ezért puha kolbásszal helyettesítettem a hiányzó mennyiséget. Sajnos sikerült megint olyat összehozni, amit lehetetlen volt abbahagyni. Amikor sült a pogácsa, a kolbásztól fantasztikus illatok terjengtek a lakásban. Persze a hajtogatott tepertős az igazi, de ha nincs annyi idő, vagy a kedv hiányzik a macerás műveletekhez, akkor ez egy nagyon jó alternatíva. Halkan súgom csak meg: nekem ez jobban ízlik. Másnap is nagyon finom! (Már ha marad belőle...:)

Hozzávalók:
30 dkg liszt
7,5 dkg tepertő
7,5 dkg puha füstölt kolbász
2 ek olvasztott liba/kacsazsír
50 g tejföl
1 nagyobb tojás sárgája
1 dl langyos tej
2 dkg élesztő
1 kk cukor
2 kk só
csipet feketebors


A tejben elkevertem a cukrot és felfuttattam benne az élesztőt. A tepertőt és a kolbászt a késes robotgépemben pépesítettem.
A lisztet elkevertem a sóval, borssal, hozzáadtam a kolbászos tepertőt, a tojás sárgáját, a libazsírt, a tejfölt és végül az élesztős tejet. (Ha túl kemény lenne a tészta, pici zsírt még tegyünk bele, ha túl lágy lenne, kicsi lisztet adjunk hozzá.)
Alaposan összegyúrtam és letakarva meleg helyen a duplájára kelesztettem.
A megkelt tésztát átgyúrtam és lisztezett felületen kb 1 cm vastagságúra nyújtottam. (Igazából nem is nyújtottam, csak a kezemmel szétnyomkodtam a tésztát, mert nagyon könnyen formálható.) A tetejét bevagdostam, és mivel még mindig nincs pogácsaszaggatóm, így egy pici pohárral szaggattam ki a tésztát. Olyan egyszerre bekapható kicsi falatokat csináltam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem, és 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.





7 megjegyzés:

Petra írta...

Levettél a lábamról. Az enyémek imádnák! :)
Tetszik az új fejléced. :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagy kedvenc nálunk is,tetszik a recepted:))

Seffer Lilla írta...

Nagyon jó kis recept. Imádom a pogácsát!

hekvanc írta...

Én jó borsosan szeretem a tepertős pogácsát, de ez a kolbis változat nagyon csábító.

Nelli írta...

Szép lett az oldalad!:)Nemrég sütöttem én is töpörtyűs pogit krumplisan, Kemencetűz oldaláról.

Roza írta...

Én ki fogom próbálni:)

Csiperke írta...

Köszönöm mindannyiótoknak a kedves szavakat! Az új fejlécembe én is bele vagyok szeretve, egyenlőre még sokat nézegetem...:))