Keresés ebben a blogban

2012. január 18., szerda

Kukorica lepény






Ha nem létezne már ez a név, akkor a blogomat átnevezném válságkonyhának, mivel sajnos a válság szele minket is megcsapott. Remélem ez csak egy átmeneti állapot, de most kicsit össze kell húzni a nadrágszíjat. Mondjuk idáig sem dőzsöltünk, de most kifejezetten spórolósra kellett vennünk a figurát.
Ez az időszak megtanít arra, hogyan lehet olcsó alapanyagokból is nagyon finom ételeket főzni.
Ezért is örültem, amikor valamelyik nap megláttam ezt a  Rachel Allen receptet. Kicsit módosítottam rajta, mert eredetileg korianderzöld volt benne petrezselyem helyett, de azt nem szeretjük, meg amúgy sincs itthon. (Mivelhogy nem szeretjük.:)) Fokhagyma sem volt Rachel ételében, de én tettem bele, és nagyon jót tett neki.
Nevezhettem volna kukoricafasírtnak is, de megkóstolva sokkal inkább a lángosra emlékeztetett az íze. Igazán nagyon finom, magában is el lehet eszegetni egy kis fokhagymás tejföllel, de mi most köretnek fogyasztottuk. Köretként ez a mennyiség kettőnknek két napra is elég...

1 konzerv kukorica
1 evőkanál petrezselyem
1 teáskanál fokhagymagranulátum (vagy 1-2 gerezd zúzott fokhagyma)
1 tojás
5 evőkanál liszt
1 teáskanál sütőpor
póréhagyma (egy 10 cm-es darab)
só, bors

A kukoricáról leöntöttem a levét, és az aprítógépben kicsit pépesítettem. Hozzáadtam a tojást, a fokhagymát, a sütőporral elkevert lisztet és a felszeletelt póréhagymát. Sóztam, borsoztam és az aprítógépben az egészet kicsit átkevertem.
Egy serpenyőben kevés olajat hevítettem, evőkanállal halmokat raktam bele a masszából és kicsit ellapítottam. Közepes lángon mindkét oldalát pirosra sütöttem.






12 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki olyan tócsni állagú lehet nem? Biztos finom volt! Nem nézegetted a játékomra beküldött recepteket? Ott is van sok krumpliból készült ami általában azért olcsónak mondható!

Csiperke írta...

Igen, hasonlít a tócsnihoz. A krumplis ételeket nézegettem nálad, van egy pár, ami igazán tetszik!

Seffer Lilla írta...

Én hasonlót cukkiniből készítek, még a nyáron tettem el lereszelve, és ilyenkor mindig előveszek belőle egy adaggal. Kukoricával nem próbáltam még, de biztosan nagyon finom.

trollanyu írta...

Itt nincs válság, de nekünk is bejött valami, ami miatt jobban kell figyelni a kiadásokra. Nagyon tetszik, hasonlót már készítettem, de ezt viszem:) A korander nálunk válóok, nem tartok már a konyhámban, a petrezselyem különben is finomabb.

Csiperke írta...

Lilla! Én a cukkinival mégcsak barátkozok. Nem szeretjük, de sokat próbálkozok vele, volt már olyan étel, amiben kifejezetten ízlett...:))

Trollanyu! Bár válás nem lenne belőle, a korianderes cucc biztosan a kukában landolna. (Hacsak a kutyák meg nem ennék:)

Petra írta...

Nagyon tetszik ez a recepted is. Guszta, és finom. :)

Timesz írta...

Épp kukoricás dolgot akartam ma ebédre, ez lesz belőle. Köszi.

María írta...

Nagyon jó kis recept, ki fogom próbálni.

Csiperke írta...

Köszönöm Petra!

Timesz, írd majd meg hogyan sikerült! :)

Köszi Maria!

Julesz írta...

Bár én húsevő vagyok, mégis szeretem az ilyen zöldséges cuccokat csak úgy magában eszegetni. Sok mindennel próbálkoztam már, de a kukorica nem jutott az eszembe ilyen formában. Én főzelék formájában fogyasztom mostanában. Ezt is ki fogom próbálni, mert jó ötlet!

Csiperke írta...

A kukorica főzelék is meglepően finom tud lenni. Én is gondoltam már rá, hogy csinálni kéne...

Névtelen írta...

Nagyon finom lehet ! Ki fogom próbálni !😊 köszönöm