Keresés ebben a blogban

2011. december 5., hétfő

Hagymás-sajtos pácolt sertésszelet jázmin rizzsel és répa chips-el






Ez a pácolt sertés sorozat második darabja. A sorozatnak tulajdonképpen az az oka, hogy meg nem bocsátható módon 1 kg sertéscomb egészben lett bedugva a mélyhűtőbe, így muszáj volt kiolvasztáskor az egészet megcsinálnom. Hogy több napig is elálljon a hús, így született a már tegnap leírt pác. Igazából nem is bánom, mert a pácban érlelődő hús napról napra egyre finomabb.
Köretnek ma egyszerű jázminrizst főztem, amit sült répával bolondítottam meg. Először vajban párolt répát szerettem volna csinálni, de egy hirtelen ötlettől vezérelve krumplipucolóval vékony szeletekre vágtam a répát, és wokban pici kacsazsírban megsütöttem. Új szerelem született. A sült répachips annyira finom, hogy egy kilót is meg tudtunk volna belőle enni. Már sütés közben is alig tudtam megállni, hogy ne egyem meg az egészet. Lehet, hogy a krumpliról leszokunk, és áttérünk a répára.:) Tényleg érdemes kipróbálni!

Apropó kacsazsír. Zsírdiétán vagyok. És ez halálosan komoly. Eszek vajat, kacsazsírt, kókuszzsírt és hidegen sajtolt olajat is. Lényeg, hogy zsiradék legyen. Eddig 4 kg-ot fogytam. Ha hosszú távon is működni fog, akkor egy posztot szentelek majd a témának...





Szóval akkor az egyszerű recept:
Elővettem négy szeletet a pácban úszkáló húsok közül, és egy kicsit kiklopfoltam. Kevés olajban mindkét oldalukat fél percig sütöttem, majd tűzálló tálba fektettem. Felvágtam egy nagyobb vöröshagymát vastagabb karikákra, és a hússzeletekre helyeztem. A hús páclevével megkentem a hagymakarikákat is. Kb 1 órán keresztül sült a sütőben alufólia alatt, amíg teljesen megpuhult. Ekkor levettem a fóliát, a szeleteket megszórtam sajttal és visszatoltam a sütőbe, hogy a sajt ráolvadjon.

A rizst pici olajon megpirítottam, sóztam, borsoztam, felöntöttem kétszeres mennyiségű vízzel és megfőztem.

5 közepes sárgarépát megpucoltam, és a krumplipucolóval az összeset vékony szeletekre vágtam. Elég hosszadalmas a művelet, de megéri a fáradságot. Wokban kb. 2 evőkanál kacsazsírt hevítettem, és a répacsíkokat kisebb adagokban megsütöttem.
A répachips-et sóztam, borsoztam, és a rizsre halmoztam.

4 megjegyzés:

María írta...

Biztos finom lehetett. Én rendszeresen készítek sült zöldségeket (sütőben, egyik tepsiben a hús, másikban a köret), annak rendszeres alkotórésze a sárgarépa, és szereti a család!!

Csiperke írta...

Sütőben én is szoktam sütni répát, de így vékonyra szeletelve krumpliszerűen zsírban megsütve az első próbálkozás volt, de tuti nem az utolsó...:)

trollanyu írta...

Nagyon guszta és igazán nekünk való étel:) Én különben is répát eszem még a reggeli kávéhoz is, igaz nyersen. De főzve,sütve, mindenhogyan fincsi.A hús meg gondolom egyre csak finomabb lesz a pácban.

Névtelen írta...

Hát folyik a nyálam már az olvasástól is.
Ági