Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 21., vasárnap

Zabpelyhes morzsatorta sok gyümölccsel vegyesen








Tegnap délután egyszercsak rám tört a vágy: sütit de azonnal! Sok gyümölcsöset kívántam kevés tésztával.
Hogy minél hamarabb hozzájussak sütiadagomhoz, a jól bevált crumble receptemhez nyúltam némi változtatással. Nem sütőtálban (vagy piteformában) sütöttem meg, hanem tortaformában. Nemcsak a tetejére tettem a morzsatésztából, hanem a tortaformába is nyomkodtam belőle. Mivel nem volt itthon dióm, most zabpelyhet tettem a tésztába. Igen-igen finom lett.:)

Hozzávalók a tésztához:
180 g liszt (nálam fehér tönköly)
100 g vaj
60 g cukor (nálam xylitol/nyírfacukor)
40 g zabpehely

Ez került bele:
2 óriási őszibarack
4 óriási ringló
3 marék szeder
fél citrom leve
2 evőkanál xylitol (vagy cukor)
csipet gyömbér
csipet szegfűszeg
csipet fahéj

A lisztet, a zebpelyhet és a xilitet összekevertem, beledaraboltam a vajat, és az egészet öszemorzsoltam.
A tészta felét belenyomkodtam egy 22 cm-es tortaforma aljába.
Rátettem a feldarabolt gyümölcsök felét, megszórtam a fűszerekkel, és egy evőkanál cukorral.
A gyümölcsök másik felét is ráhalmoztam, ráfacsartam a citrom levét, megszórtam a másik kanál xilittel, majd rámorzsoltam a tészta másik felét is.
180 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg a morzsa a tetején szépen megpirult.
Sütésnél a tortaforma alá egy tepsit tettem, mert a gyümölcs leve kifolyhat, (ki is folyt:) és könnyebb egy tepsit elmosni, mint az egész sütőt kisikálni.




1 megjegyzés:

Éva írta...

Azt el is hiszem, hogy finom lett? Mennyi finom gyümölcs van benne, nagyon guszta!