Keresés ebben a blogban

2011. június 14., kedd

Cézár saláta






Nem mondom azt, hogy az én cézár salátám az eredeti, különösen azért nem, mert az eredetiben nincs is hús, római salátából készül, van benne némi szardella, és a tetején parmezán. Mi a cézárt csirkemellel szeretjük, viszont nem szeretjük sem a szardellát, sem a parmezánt, így ezek nem is kerültek a salátába. Római salátám nem volt itthon, csak fodros saláta, de amúgy legtöbbször jégsalátából csinálom.
Talán így még a cézár nevet sem érdemelné meg, de a tényen ez nem változtat: így is nagyon finom...:)

Hozzávalók 2 személyre:
fél fej római vagy jégsaláta (jelen esetben fodros saláta)
néhány szelet kenyér (nálam magvas tönköly)
fél csirkemell
sajt (most sovány óvári)
1 gerezd fokhagyma
fél dl olaj

öntet:
1 tojás sárgája
fél dl olaj
1 dl tejszín (10%-os főzőtejszínt használtam)
1 evőkanál citromlé
1 teáskanál mustár
1 teáskanál worchester szósz
só, bors
pici édesítő

A csirkemellet szeletekre vágtam, sóztam, borsoztam, és megszórtam egy kis majorannával. Kevés olaj és vaj keverékén alacsony lángon, fedő alatt megsütöttem. (Így nem szárad ki.)
A megsült húst feldaraboltam.
A salátát megmostam, darabokra tépkedtem, és egy tálcára terítettem száradni.
Az öntethez a tojás sárgáját keverőtálba tettem, és folyamatos keverés mellett hozzácsorgattam az olajat. Belekevertem a mustárt, a citromlét, a worchester szószt, sóztam, borsoztam, és egy kis édesítőt is cseppentettem hozzá, majd felöntöttem tejszínnel.
A kenyérszeleteket felkockáztam, és egy sütőlemezre fektettem. Fél dl olajba nyomtam egy gerezd fokhagymát, és jól kikevertem, hogy az olaj átvegye a fokhagyma aromáját. A fokhagymás olajjal meglocsoltam a kenyérkockákat, és előmelegített sütőben néhány percig pirítottam.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez már nagyon érik nálam! Köszi Era!