Keresés ebben a blogban

2011. március 18., péntek

Túrófánk citromos csokiöntettel








Volt egy kis túróm, amit azonnal fel kellett használnom, mert igencsak a szavatossági idejének a végefelé járt.
Nem volt sok, ezért komolyabb süteményben nem gondolkodhattam, (és persze csak édesség jöhetett szóba), végül a túrófánk mellett döntöttem. Természetesen ez is tönkölyliszttel készült, és xylitollal ízesítettem, ahogy a legtöbb édességemet. A férjemtől este megkaptam a "kiváló szakács" díjat, azt mondta, ez a fánk mindent visz...

Hozzávalók:
20 dkg túró
1 tojás
2 evőkanál xylitol/nyírfacukor (vagy porcukor)
10 dkg fehér tönkölyliszt (vagy finomliszt)
3 evőkanál tejföl
1 citrom reszelt héja
olaj a sütéshez

Csokiöntet:
1 tábla lime-os étcsokoládé (Aldiban vettem. Ha nincs, jó a citromos Tibi csoki is, de akár a sima étcsoki is.:)
2 dl tejszín
1 citrom reszelt héja

A fánk hozzávalóit kikevertem, teáskanállal kis halmokat tettem a forró olajba, és mindkét oldalát megsütöttem.
A csokit a tejszínnel gőz felett megolvasztottam, és belereszeltem egy citrom héját, majd a fánkra öntöttem.





Nincsenek megjegyzések: