Keresés ebben a blogban

2011. március 10., csütörtök

Csokoládés piskótatallér







Ez is olyan "sütit ide de azonnal" project volt. A piskótája egy papírfecnin hánykolódó régi recept modernizált változata (kakaó helyett csokit tettem bele), a krém pedig ugyanaz, ami a Lúdláb tortába is került, csak csökkentett mennyiségben.


Hozzávalók a piskótához:
50 gr étcsokoládé
30 gr vaj
1 tojás
100 gr xylitol (cukor)
1 dl tej
120 gr fehér tönkölyliszt (vagy finomliszt)
fél csomag sütőpor

Krém:
100 gr 70 %-os étcsokoládé
2 tojás
80 gr xylitol (vagy cukor)
100 gr vaj
1 kávéskanál rumaroma

A piskótához a csokoládét a vajjal gőz felett felolvasztottam. Mikor kicsit kihűlt, hozzákevertem a tojást, majd a xylitolt, a tejet és a sütőporral elkevert lisztet.
Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire teáskanállal halmokat tettem egymástól távol, mert sütés közben nagyon elterül.
Előmelegített sütőben kb 200 fokon 10 percig sütöttem. Miután kihűlt, óvatosan késsel emeltem fel a sütőpapírról, mert még langyosan is könnyen törik.

A krémhez a tojást a xylitollal gőz felett felvertem, amíg a xylitol teljesen elolvadt.
Lehúztam a tűzről, belekeverem a darabokra tört csokoládét, a rumaromát és a vajat.
A krémet lehűtöttem, és habverővel habosra vertem.
A piskótatallérokat a krémmel összeragasztottam.
A krém hűtést igényel, ezért a kész piskótatallérokat a hűtőben tartsuk.

Nincsenek megjegyzések: