Keresés ebben a blogban

2011. február 19., szombat

Mustáros lencsefasírt sajtos grillkenyérrel







Lencsefasírt:
50 dkg főtt lencse
1 hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kávéskanál kömény
1 evőkanál mustár
1 tojás
3 evőkanál liszt (nálam fehér tönköly)

bors

A lencsét aprítógépben pépesítettem. A hagymát apróra vágtam, és pici olajon megdinszteltem. A lencséhez hozzákevertem a hagymát, belereszeltem a fokhagymát, fűszereztem, beletettem a mustárt, belekevertem a lisztet és a tojást. A masszából evőkanálnyi adagokat a forró olajba tettem, kicsit a kanállal lelapítottam, és pirosra sütöttem.





A grillkenyér:
200 ml langyos víz
2 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só
20 dkg fehér tönkölyliszt
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
2 evőkanál olvasztott vaj
5 dkg reszelt sajt.

A langyos vízbe beleszórtam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, beleszitáltam a lisztet, hozzáöntöttem az olvasztott vajat, sóztam, beleszitáltam a lisztet, és az egészet összegyúrtam. Amikor már sima volt a tészta, beleszórtam a sajtot, és azzal is alaposan átgyúrtam. A tésztát meleg helyre tettem, és duplájára kelesztettem.
A megkelt tésztát átgyúrtam, és 6 gombócra osztottam. A gombócokat hagytam még kelni 20 percig. Mindegyiket palacsintasütő-méretűre nyújtottam, kevés vajon mindkét felüket 2-3 percig sütöttem.
Ha nem használjuk fel az egész tésztát, hűtőben pár napig nyugodtan tarthatjuk. Ott nagyon lassan tovább fog kelni, és ettől a belőle készült grillkenyér egyre könnyedebb, és finomabb lesz.

A grillkenyeret a feléig megtöltöttem lencsefasírttal, a másik felét pedig ráhajtottam. Snidlinges tejföllel locsoltam le, sajtot szórtam a tetejére.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jee...ezt a receptet meg nem is lattam, pedig mar egy ideje bongeszem a blogot...nagyon jol nez ki, de idohiany miatt ebben az osszeallitasban nalunk nem fog szerepelni egyhamar :( de a fasirtot biztos megcsinalom.

Csiperke írta...

Hidd el, hogy a grillkenyér elkészítése sem több idő, mint a fasírté, mert a munka nem sok vele, csak az hosszabb idő, amíg megkel.
De persze mással is elkészítheted ezt a fasírtot, például vegyes zöldsalátával is nagyon finom!