Keresés ebben a blogban

2011. január 5., szerda

Citromos csirke citromos hagymával és bulgurral



 



Az öcsém nemrég narancsos hagymát csinált nekem, és annyira ízlett, hogy úgy gondoltam meg kéne ismételni. Igen ám, de nem volt itthon narancsom, volt viszont citrom és ananász, így lett citromos a hagyma. (és ananászos és kandírozott narancshéjas is)
Gombhoz a kabátot: citromos hagymához mi is illene, ha nem citromos csirke. Mikor kiötlöttem a csirkéhez való pácot, azt gondoltam feltaláltam a spanyolviaszt. Már javában a hűtőben pácolódott a csirkém, amikor utánanéztem a világhálón, és megdöbbenve láttam az enyémhez hasonló receptek sokaságát. De azért reményt is adott a többi recept, hogy a csirkém elkészülte után sem fog csalódást okozni. Felesleges volt izgulni, a csirke igazán nagyon finom lett. Köretnek semleges ízű bulgurt készítettem.

Hozzávalók:
6 db csirke felsőcomb
a páchoz:
1 dl olívaolaj
1 teáskanál balzsamecet
fél citrom leve
fél citrom reszelt héja
1 teáskanál durvára tört koriander
1 kávéskanál őrölt rozmaring
csipet majoranna
2 gerezd reszelt fokhagyma

bors

Citromos hagyma:
4 közepes fej hagyma
2 evőkanál cukor (nálam 1 kanál cukor 1 kanál xylitol)
3 evőkanál apróra vágott ananász
1 evőkanál kandírozott narancshéj
fél citrom leve
fél citrom reszelt héja
egy kis darab vaj
csipetnyi szegfűszeg

bors

25 dkg bulgur
0.5 liter víz
2 evőkanál olaj


A páchoz összekevertem a hozzávalókat, beleforgattam a csirkét, és betettem a hűtőbe egy órára. (De még jobb, ha többet áll.)
Míg a csirke a hűtöben pácolódott, a bulgurt picit pirítottam az olajon, megsóztam, és felöntöttem a vízzel. Miután felforrt, lehúztam a tűzről, fedőt tettem rá, és hagytam hadd puhuljon alatta. Kb. 25 perc kellett hozzá, hogy magába szívja az összes vizet, és teljesen megpuhuljon.
A csirkét egy nagyobb lábosba tettem, és ráöntöttem a páclevet is. Picit megpirítottam mindkét oldalát, felöntöttem egy deci vízzel, és pároltam, amíg megpuhult. Miután elfőtt a víz, még egy kicsit sütöttem.
A hagymákat felvágtam. Egy serpenyőben kevés vajon két kanál cukrot olvasztottam. Rádobtam a hagymát, átforgattam a cukorban, hozzáadtam az ananászt és a narancshéjat. Felöntöttem fél dl vízzel, belecsavartam  a fél citrom levét, hozzátettem a citromhéjat, szegfűszeget, sóztam, borsoztam. Miután elfőtte a levét, készen is volt.

Nincsenek megjegyzések: