Keresés ebben a blogban

2012. március 13., kedd

Tejszínes-bazsalikomos kukoricás rizs panírozott hagymakarikával







Nem vagyok nagy rajongója a rizsnek. Gyerekként fintorogtam, ha a vasárnapi rántotthús mellé sült krumpli helyett rizs került az asztalra. Mindez megváltozott néhány éve, amikor egy régi megfakult újságban rábukkantam erre a receptre. Miután megkóstoltam, elillant a rizzsel szembeni ellenszenvem. Annyira finom, hogy csak úgy magában is képes vagyok eleszegetni.

Hozzávalók a rizshez:
400 g rizs
1 nagyobb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 dl fehérbor
8 dl húsleves
2 doboz kukorica konzerv (igazából egy is elég, de én szeretem ha jó kukoricás)
1 dl tejszín
bazsalikom (legjobb a friss, de nekem most csak szárított volt itthon)
olaj

A hagymát kevés olajon üvegesre fonnyasztottam. Rádobtam az áttört fokhagymát és a rizst. Egy percig pirítottam, aláöntöttem a fehérbort, kicsit átkevertem és hagytam elpárologni. Felöntöttem a húslevessel, felforraltam, majd kis lángon fedő alatt puhára pároltam. Közben a kukoricát a tejszínnel átforrósítottam, beleszórtam a bazsalikomot és a rizshez kevertem. Lehúztam a tűzről, a fedőt rajta hagytam még néhány percig, hogy a rizs a tejszínt is egy kicsit magába szívja.

Hozzávalók a hagymához:
2 nagyobb fej hagyma
1 tojás
2 dl tej
1 csapott kk pirospaprika
só, bors
liszt
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

A tojást kikevertem a a tejjel, hozzáadtam a sót, pirospaprikát, borsot és annyi lisztet, hogy a palacsintatésztánál valamivel sűrűbb tésztát kapjak.
A felkarikázott hagymát a masszába mártottam majd zsemlemorzsába, és forró olajban kisütöttem.






Nincsenek megjegyzések: