Keresés ebben a blogban

2010. december 5., vasárnap

Kenyérlángos maradékból





Tegnap grillcsirkét csináltam, és megmaradt a melle. Gondolkoztam azon, mit csináljak belőle.
Mivel kenyeret is kellett sütnöm ma, úgy döntöttem, hogy a kenyértészta feléből kenyérlángos lesz.
A kenyeret mindig Limara jól bevált fehérkenyér receptje alapján csinálom, annyi különbségel, hogy én tönkölylisztből  többet, fehérlisztből kevesebbet használok, és teszek bele két evőkanál kefírt. Ettől a belseje finom puha marad még napok múlva is. A kenyérlángos nagyon finom lett, de így is maradt fél csirkemell, úgyhogy holnapra is ki kell találnom még valamit. Az elkészült adag igazából két-három emberes, úgyhogy nagyobb családban érdemes dupla mennyiséget csinálni. Feltétnek bármit lehet használni, én azt tettem rá, ami itthon volt, de ha lett volna szalonnám, az biztosan nem maradt volna ki.

Hozzávalók:

Fél adag kenyértészta
fél csirkemell
kis darab kolbász
2 dl tejföl
2 gerezd fokhagyma
1 lilahagyma
paprika
paradicsom

A kenyértésztát a szokott módon bedagasztottam, és megkelesztettem. A feléből kenyeret formáztam, és félretettem kelni. A másik felét kb. 1 cm vastagságúra nyújtottam, és sütpapírral bélelt tepsibe tettem.
A fokhagymát belenyomtam a tejfölbe, megsóztam, és ezzel megkentem a tésztát.
A többi hozzávalót felszeleteltem, és a tésztára dobáltam. előmelegített 200 fokos sütőben  készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: